וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת האלקטרוניקה סירקט סיטי על סף פשיטת רגל

רויטרס

10.11.2008 / 16:58

החברה הגישה בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11) שבוע בלבד לאחר שהודיעה על סגירת 155 סניפים

רשת חנויות האלקטרוניקה האמריקאית, סירקט סיטי, הגישה היום בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11) לקראת פשיטת רגל, בעקבות מחנק האשראי. סירקט סיטי הודיעה לפני שבוע על סגירת 155 סניפים, יותר מחמישית מסך חנויותיה, ועל פיטורי 17% מכוח העבודה שלה. במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט צנחה מניית סירקט סיטי בכ-45%.

סירקט סיטי דיווחה על נכסים בסך 3.4 מיליארד דולר וחובות בסך 2.32 מיליארד דולר, נכון לסוף אוגוסט, ועל יותר מ-100 אלף נושים ביניהם HP, סוני וסמסונג אלקטרוניקס. החברה רשמה הפסדים ב-5 מבין 6 הרבעונים האחרונים.

בשל המשבר הפיננסי הגלובלי לטענת סירקט, הספקיות עימן היא עובדת, הקשיחו את תנאי האשראי והן דורשות ממנה עתה לשלם עבור מוצרים לפני שהן שולחות לה אותם. "אף שההנהלה פועלת נמרצות לשמור על יחסים טובים עם הספקיות", נכתב בהצהרת החברה, "השילוב הנוכחי בין התנאים לבין נגישות האשראי נהפך לבלתי אפשרי עבור החברה". לסירקט סיטי היו 46 אלף עובדים נכון לסוף פברואר, לפי נתוני אתר החברה.

הקמעוניות האמריקאיות עומדות בפני עונת החגים העגומה ביותר זה שנים, בשל ההאטה בשוק הדיור, משבר האשראי והעלייה בקצב הפיטורים, המאלצים את הצרכנים לקצץ בהוצאות. עם זאת, יריבתה הגדולה של סירקט סיטי, בסט ביי, הודיעה כי היא שוקלת לרכוש סניפים שסוגרות מתחרותיה.

סירקט סיטי ניסתה לבנות מחדש את הרווחיות שלה ולשקם את בטחון המשקיעים במהלך השנה החולפת, על רקע התחרות הקשה מול בסט ביי שגנבה ממנה נתח שוק בכמה קטגוריות מפתח של מוצרי אלקטרוניקה. בסוף ספטמבר פירסמה סירקט סיטי הפסד רבעוני ושינתה את התחזיות שלה. כבר אז נמסר מהחברה כי היא עשוייה לסגור סניפים במסגרת ארגון מחדש, וכי תשהה פתיחה של סניפים חדשים עד שנת הכספים 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully