וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ביטול המגעים למיזוג: סקופוס מדווחת על צמיחה של 31% בהכנסות ל-19.9 מיליון דולר

שמואל שוסטר

10.11.2008 / 17:03

גידול בהוצאות המחקר והשיווק שחקו את השפעת תוספת ההכנסות על הרווח הנקי


מספר ימים לאחר שהודיעה כי היא מפסיקה את המגעים עם אופטיבייס, מדווחת על תוצאותיה הכספיות רבעון השלישי. למרות ההאטה בשווקים הפיננסים הציגה סקופוס רבעון של צמיחה ורשמה גידול של 31% בהכנסותיה, לשיא של 19.9 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

למרות הגידול החד בהוצאות רשמה סקופוס גם עלייה בהוצאות השיווק והמכירות שטיפסו ב-26% ל-4.7 מיליון דולר והוצאות המחקר והפיתוח שגדלו ב-35% ל-3.7 מיליון דולר ומחקו כמעט לחלוטין את השפעת תוספת ההכנסות על שורת הרווח הנקי.

בשורה התחתונה רשמה סקופוס רווח נקי של 500 אלף דולר, או 900 אלף דולר במידה ומנכים את ההוצאות שרשמה החברה בעבור מתן אופציות לעובדים ולהנהלת החברה. זאת בהשוואה להפסד נקי של 100 אלף דולר ברבעון הקודם, או רווח של 400 אלף דולר בניכוי הוצאות רישום האופציות.

ד"ר ירון זימלר, מנכ"ל סקופוס, אמר כי "הרבעון השלישי ממשיך את מגמת הצמיחה החזקה שלנו בהכנסות ושיפור ברווחיות, השנה ובשנה שעברה. הדבר החשוב ביותר הוא שהרבעון השלישי מצביע על יכולת המינוף התפעולי הטבועה במודל העסקי שלנו, וההישגים שלנו בולטים אף יותר לנוכח ההאטה הכלכלית הגלובלית. המצב הכלכלי אמנם מוסיף אי-ודאות, אך אנו מאמינים שרמת המזומנים בקופה ובסיס הלקוחות המגוון שלנו מחזקים את העמדה התחרותית שלנו".

עם סיום הרבעון החזיקה קופת המזומנים של החברה, הכוללת מזומן, שווי מזומן וניירות ערך לטווח קצר, ב-34.6 מיליון דולר נכון לסיום הרבעון, בהשוואה ל-36 מיליון דולר בסוף הרבעון השני. לדברי החברה, מקור של ההפרש, בסך של 1.4 מיליון דולר, בהחלטת החברה להגדיל את רמות המלאי שלה, בשל צמיחה בהיקף הפעילות.

לפני כשלושה חודשים הסכימו שתי החברות להתמזג אחרי שאופטיבייס ניסתה להשתלט על סקופוס בניגוד לרצונה. אופטיבייס, המחזיקה ב-36.6% מסקופוס, ניסתה תחילה לשנות את מבנה הדירקטוריון של סקופוס באסיפת בעלי המניות, ולמנות חמישה דירקטורים מטעמה לחברה כדי שתוכל לממש את תוכניתה להשתלט על סקופוס. מאמציה של אופטיבייס כשלו ובעלי המניות הכריעו על המשך מבנה הדירקטוריון הקיים, והצביעו אמון במנכ"ל החברה - ירון סימלר וביו"ר החברה והמייסד - דוד מחלב.

לאחר שניסיון ההשתלטות כשל, החליטו שני הצדדים להתאחד בתחילת אוגוסט. אופטיבייס היתה אמורה למכור לסקופוס את פעילות הווידיאו בתמורה ל-2.6 מיליון מניות סקופוס, ועוד כ-900 אלף מניות סקופוס התלויות בעמידה ביעדי מכירה. אחרי השלמת העסקה, אופטיבייס היתה צפויה להחזיק ב-46% ממניות סקופוס או 49%, אם יעדי מכירה מסויימים היו מושגים.

שווי העסקה היה צפוי אז לנוע בין 12 ל-16 מיליון דולר לפי מחיר המניה של סקופוס דאז - 4.56 דולר למניה, ששיקף לחברה שווי של כ-66 מיליון דולר. מאז איבדה מניית החברה כ-18% מערכה ומחיר מניית החברה עמד בתום המסחר ביום שישי על 3.75 דולר, המשקף לחברה שווי של 52.5 מיליון דולר.

בסוף השבוע האחרון הודיעה כאמור סקופוס על הפסקת המגעים עם אופטיבייס. בעקבות מה שהגדירה כשינוי בתנאים הכלכליים. במקביל הודיעה החברה כי היא "בוחנת אופציות אסטרטגיות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully