וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים יגאל אהובי בתגובה לתביעת הרצל חבס: ניצול ציני של התנהלות חברית

עמית בן-ארויה

10.11.2008 / 17:12

לטענתו חבס, אהובי התחייב לרכוש את חלקו ברשת הילטון באנגליה תמורת 3.1 מ' ליש"ט אך ניסה להתחמק



"ניצול ציני של התנהלות חברית, בלתי פורמלית, בניסיון לסייע לחבס השקעות במימוש רצונה למכור את אחזקותיה במיזם מלונות הילטון באנגליה; רצון שלא התגבש לכדי עסקה מחייבת", טען איש העסקים יגאל אהובי בכתב ההגנה שהוגש שלשום בתגובה לכתב התביעה שהגיש נגדו הרצל חבס לפני כמה חודשים.



לטענתו חבס, אהובי התחייב לרכוש את חלקו של חבס ברשת הילטון באנגליה תמורת 3.1 מיליון ליש"ט, אך לאחר מכן ניסה להתחמק מהעסקה. חבס היא בעלת מניות בחברת גודמייז שלה זכויות ב-16 מלונות רשת הילטון. לפי התביעה, חבס ואהובי ניהלו משא ומתן שבסופו הוסכם כי אהובי ירכוש את כל מניות חבס בגודמייז. אהובי, כך עלה מהתביעה, מסר לחבס מכתב בחתימתו שלפיו הוא וחברת בלנהיים פרופרטיז שבבעלותו התחייבו לרכוש מניות אלה.



מכתב ההגנה עולה תמונה שונה. טענת בסיס היא שאהובי אינו נוהג לבצע רכישות באופן אישי אלא באמצעות חברות ולכן התביעה נגדו בכל מקרה מופרכת. "הטענות שמעלה חבס השקעות להתקשרות אישית עם אהובי, מועלות משיקולים טקטיים פסולים של הפעלת לחץ אישי", נכתב.



לגופו של עניין נטען כי בלנהיים לא התקשרה מעולם בהסכם עם חבס השקעות בהסכם לרכישת מניות בחברת גודמייז תמורת 3.1 מיליון ליש"ט. כמו כן הודגש כי החברה של חבס שנסחרת בבבורסה של תל אביב, לא דיווחה על קיומה של עסקה למכירת המניות, אף שבעת הרכישה דיווחה על כך. טענה אחרת היא שהיתה הבנה "ברורה וחד משמעית" בין הצדדים כי רק חתימה על הסכם בכתב תתן תוקף לעסקה.



במקביל להגשת כתב ההגנה, באמצעות עורכי הדין צבי בר-נתן, יואב פרוכטמן ומרב ברוך, הגיש אהובי בקשה למחיקה על הסף של התביעה. התואנה המרכזית לבקשה היא שהתביעה היא כספית במהותה, אך נוסחה כתביעה לאכיפת חוזה כדי לחמוק מאגרת בית משפט.



(ת.א. 1977/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully