וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל נערכת לפיטורי עשרות עובדים

מיכאל רוכוורגר

10.11.2008 / 17:08

לפני שבוע סגרה החברה הבת של החברה, אפי פיתוח, את המטה בהונגריה. מניית החברה ירדה ב-85% בשנה האחרונה

לאחר שפורסם לראשונה ב-TheMarker לפני כמה ימים כי בעקבות משבר האשראי הגלובלי הפוקד גם את מרכז ומזרח אירופה, החליטה חברת אפי אירופה, מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, לסגור את מטה החברה בהונגריה ולהעבירו לפולין. אפריקה ישראל עוסקת בימים אלה בגיבוש תוכנית התייעלות שעלולה לכלול גם קיצוצים בכוח אדם בחברות הבנות בארץ וברחבי העולם בהיקף של כ-40 עובדים.

פעילות הנדל"ן חובקת העולם של אפריקה מתפרסת על פני 5 יבשות וכוללת חשיפה למוקדים הכבדים ביותר של משבר האשראי כמו ארה"ב, רוסיה ומדינות מרכז ומזרח אירופה.

בעקבות החששות של המשקיעים, כי אפריקה לא תוכל לעמוד בלוחות הזמנים של הפרויקטיםש בהם מעורבת הקבוצה, וכנגזר מכך רווחיותה תפגע, נסחרות תשואות איגרות החוב של אפריקה בתשואות זבל של עד 30% המאותתות כי המשקיעים מביעים חשש באשר ליכולתה של החברה לפרוע את התחייבויותיה. מניית אפריקה ישראל איבדה בשנה האחרונה כ-85% והחברה נסחרת לפי שווי של 2.9 מיליארד שקל.

בתגובה לכך ציין איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל כי "בימים אלו שוקדת קבוצת אפריקה ישראל על הכנת תוכניות העבודה לשנת 2009, שמושפעות כמובן מהמצב השורר כיום בשווקים בארץ ובעולם. במסגרת הכנת תוכניות העבודה, שוקלת הקבוצה, בין היתר, צעדי התייעלות בכל חברות הקבוצה, בארץ ובעולם, לרבות בנושאי כוח אדם והוצאות הנהלה וכלליות אחרות, אשר יבואו לידי ביטוי בשבועות הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully