וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגל הגדילה את ההפסד הנקי ל-800 אלף דולר; משחררת את יזהר דקל מתפקידו כנשיא ומנכ"ל

שמואל שוסטר

10.11.2008 / 18:02

דקל: "הכנסות הרבעון השלישי היו נמוכות משציפינו והשפיעו לרעה על הרווחיות שלנו"



תקופה לא קלה עוברת על מגל, יצרנית מערכות האבטחה מיהוד. ירידת הדולר, יחד עם ההאטה הכללית בעולם, לא סייעו לחברה להציג את הגידול לו ציפתה ברבעון השלישי של השנה. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 20.8 מיליון דולר - ירידה קלה בהשוואה להכנסות בסך 21 מיליון דולר, אותן רשמה החברה ברבעון המקביל בשנה שעברה.



במקביל לירידה בהכנסות רשמה מגל עליה של 11% בהוצאות התפעול, שטיפסו ל-8.4 מיליון דולר - מה שהביא את החברה לרשום הפסד תפעולי של 620 אלף דולר. זאת בהשוואה לרווח תפעולי של 180 אלף ברבעון המקביל.



את הגידול בהוצאות התפעוליות תולים בחברה בפיחות הדולר האמריקאי אל מול השקל והדולר הקנדי. יהיו הסיבות אשר יהיו, הגידול בהוצאות הביא את מגל לרשום הפסד נקי של 1.4 מיליון דולר, או 13 סנט למניה.ההפסד קטן מזה של הרבעון המקביל, אז רשמה החברה הפסד של 1.6 מיליון דולר, או 16 סנט למניה. בניכוי הוצאות בגין תגמול מבוסס מניה (אופציות לעובדים ולהנהלה) רשמה מגל הפסד נקי של 800 אלף דולר, או 8 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 300 אלף דולר, או 2 סנט למניה ברבעון השלישי של 2007.



"כבר בתשעת החודשים הראשונים של השנה הצלחנו להגיע לאותה רמת הכנסות שהשגנו בכל שנת 2007, ואנו מעריכים כי בשנת 2008 נגיע לשיא הכנסות שנתי - אמר יזהר דקל, מנכ"ל מגל. "עם זאת, ולמרות הביצועים החזקים שהצגנו במחצית הראשונה של השנה, הכנסות הרבעון השלישי היו נמוכות משציפינו והשפיעו לרעה על הרווחיות שלנו. תוצאות הרבעון הושפעו בעיקר בשל עיכובים בירוקרטים שהביאו לדחיית הפרויקט באמריקה הלטינית, עליו הכרזנו לאחרונה. הפרוייקט להתקנת מערכת המצודה (Fortis), מוערך בכ-20 מיליון דולר, ובמסגרתו צפינו לרשום הכנסות כבר ברבעון השלישי. למרות הדחייה הזמנית, אנו מצפים להתחיל באספקת מוצרים לפרויקט לפני תום השנה הנוכחית".



מוקדם יותר היום הודיעה מגל על התפטרותו של יזהר דקל, נשיא ומנכ"ל החברה מתפקידו. דירקטוריון החברה קיבל את ההתפטרות של דקל ואישר לו להמשיך בתפקידו כמנכ"ל החברה לתקופה של 6 חודשים. דקל עבד בחברה במשך 25 שנה, מתוכן 15 שנה כנשיא החברה, ובשנתיים האחרונות - כמנכ"ל. הוא יסיים באופן מיידי את תפקידו כנשיא, אך ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה לתקופה של 6 חודשים.



עם עזיבתו של דקל מונה בארי אברהם-שטייפל לדירקטור בחברה. שטייפל יחזיק בתפקידו עד לאסיפת בעלי המניות הקרובה, והוא אינו צפוי להחליף את דקל כנשיא בשלב זה. עם פרסום הדו"חות נפלה מניית מגל בכ-11% בפתיחת המסחר בוול סטריט. מתחילת הרבעון איבדה מניית מגל 32% מערכה, והיא נסחרת במחיר של 5.4 דולר למניה, המשקף לחברה שווי של 56 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully