וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא סודי כמו בנק שווייצי: בנק UBS השוויצי העביר לרשויות המס בארה"ב מידע אודות 70 מלקוחותיו

רויטרס

10.11.2008 / 22:51

"וושינגטון פוסט": הבנק העביר את המידע במסגרת חקירת העלמת מס בארה"ב



בנק UBS השווייצי - הבנק המוביל בעולם בלקוחות עשירים - העביר מידע אודות 70 מלקוחותיו לרשויות בארה"ב במסגרת חקירת העלמת מס, דיווח "וושינגטון פוסט". מדובר במהלך שעשוי לפגוע בתדמית הסודיות הידועה של הבנק השווייצי.



UBS העביר את המידע בתגובה לדרישת משרד המשפטים האמריקאי למידע אודות אמריקאים שהחזיקו בחשבונות "בלתי מוכרזים" בבנק בשווייץ, דיווח ה"פוסט" מפי מקור המקורב לחקירה. "UBS לא סיפק לרשויות האמריקאיות מידע אודות לקוחות היושבים בשווייץ" אמר הדובר, אך לא מסר האם העבירו רשויות המס השווייציות מידע שכזה לרשויות המקבילות בארה"ב.



הדובר הוסיף כי UBS "ממשיכה לעבוד בחריצות בשיתוף עם הרשויות בשוויץ ובארה"ב, בהתאם לחוק השווייצי, הכולל גם סודיות בנקאית, ובהתאם למסגרות המשפטיות הנוגעות לשיתוף פעולה בין ממשלות שונות". במסגרת ההסכם הקיים בין שווייץ לארה"ב, הרשויות האמריקאיות יכולות לבקש סיוע משווייץ בקבלת מידע על חשבונות בנק במדינה בגין הונאת מס, אך לא בגין העלמת מס, שאינה נחשבת פשע בשווייץ.



חקירת המס האמריקאית עשויה לפגוע בתדמית של UBS, בדיוק בתקופה קשה עבור הבנק, שרשם בינתיים את מחיקות הערך הגדולות ביותר מבין הבנקים באירופה בגין משבר האשראי. משרד המשפטים האמריקאי חוקר האם שירותי UBS מחוץ לארה"ב סיפקו ללקוחות הבנק האמריקאים אפשרות להתחמק ממס בין השנים 2007-2000.



בחודש שעבר דווח בעיתון בשווייץ כי הרשויות במדינה נתנו התראה ל-250 לקוחות אמריקאים של UBS, במסגרתה יש להם 30 יום לערער על ההחלטה להעביר שמותיהם לרשויות האמריקאיות. UBS לא מסרה תגובה על דיווח זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully