וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חלוץ לא מרגיע את המשקיעים?

שרון שפורר

11.11.2008 / 7:14

BenchMarker



>> "הכל תחת שליטה", השיב לפני כחודש וחצי דן חלוץ, לשעבר הרמטכ"ל וכיום יו"ר סטרלינג, לבוס שלו נוחי דנקנר, כשהוא שאל אותו אם העניינים נרגעו בסטרלינג. היה זה במסיבה של רני רהב בצהרי יום שישי. אלא שסטרלינג נאבקת בשבועות האחרונים בבעלי האג"ח שלה מאבק עיקש. בשבוע האחרון עבר העימות הזה לבתי המשפט.

המאבק נסוב על כ-40 מיליון שקל שמופקדים בפיקדון אצל הנאמן לאג"ח של סטרלינג, חברת הרמטיק. סכום זה הוא חלק מהכסף שגויס בידי סטרלינג לפני שנה וחצי בבורסה. על פי התשקיף, שחרור הכספים מהפיקדון מותנה באבן דרך: עד 30 בנובמבר עליה להציג הזמנה בהיקף של כ-50 מיליון דולר לפחות למוצריה; או ליתר דיוק: על מכתב כוונה לזכייה במכרז בסדר גודל כזה.



סטרלינג עדיין לא דיווחה על הזמנה חתומה כזו - הדיווחים היחידים שלה הם על הזמנה שעשויה להיחתם בצירוף מקרים מדהים ב-1 בדצמבר - יום לאחר המועד האחרון לעמידה באבן הדרך לשחרור הפיקדון. מדוע אם כך סטרלינג חושבת שמגיעים לה הכספים? הסיבה היא הניסוח המפולפל של התנאי לעמידה באבן הדרך: "מובהר כי בחירת החברה לספק מערכות כאמור היא שלב התחלתי ואינה מהווה התחייבות בלתי חוזרת של המזמין לבצע את ההזמנה מהחברה בסופו של התהליך". באבן הדרך, לפי הניסוח הזה, סטרלינג טוענת כי עמדה.



המשמעות לבעלי האג"ח היאש שסטרלינג, חברה עם גירעון בהון העצמי וללא הכנסות עד היום - עשויה לשחרר את הכסף מהפיקדון עד 30 בנובמבר. יום לאחר מכן עשוי להתברר שההזמנה כלל לא נחתמה.



בעלי האג"ח המודאגים שהצביעו נגד שחרור הכסף מהפיקדון אצל הנאמן מבינים זאת היטב. זה לא מפריע לסטרלינג להתעקש ולשחרר את הכסף מהפיקדון. בשבועות האחרונים ניסו בסטרלינג לשדר שיש להם גב חזק מבעלת השליטה אלרון.



אם כך מדוע "חברה עם גב חזק" בוחרת שלא להרגיע את המשקיעים ולהבטיח כי לא תשחרר את הכסף מהפיקדון עד שתדע בוודאות אם קיבלה את ההזמנה הגדולה עליה דיווחה או לא. האם היא לא תדע כמה שעות לפני 1 בדצמבר את התשובה? האם מצב החברה הוא כזה שאינה יכולה להרשות לעצמה להמתין עוד שבועיים וחצי, אלא חייבת את כספי הפיקדון עכשיו? או שאולי היא יודעת כי הסיכויים שתקבל את ההזמנה קלושים? לדן חלוץ הפתרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully