וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א סגרה בירידות חדות

נתן שבע

11.11.2008 / 16:10

ת"א הצטרפה לבורסות העולם: המעו"ף איבד 3%, ת"א 100 השיל 3.9% התל טק צלל ב-6.7%. כור צנחה ב-14%


ירידות השערים בשוקי העולם אמש והבוקר לא הותירו למשקיעים יותר מדי ברירה, אלא לרוץ ולמכור מניות. בשעות אחר הצהריים התגברה המגמה השלילית כאשר בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים של למעלה מ-2%.

מדד ת"א 25 ירד ב-3.1% לרמה של 749 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל 3.9% לרמה של 659 נקודות ומדד התל טק ירד ב-6.7%. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

ירידות השערים ליוו את כל בורסות העולם היום. הבוקר התחיל בירידות של עד 2% במזרח, נמשך בירידות של עד 4% באירופה ונחתם כאמור בירידות חדות בארה"ב. ירידות חזקות נרשמו גם בשווקים המתעוררים כאשר רוסיה איבדה לקראת סוף המסחר 12%, ו-6% בהודו.


כי"ל ריכזה את המחזור הגבוה בשוק לצד ירידות במניות הדשנים בעולם. המניה ירדה ב-4.מדד הנדל"ן הוביל את הירידות היום וצנח בעוד 10.1% ובסך הכל ירד ב-80% מאז השיא בו נסחר בחודש מאי. את הירידות בתחום הציגו אפריקה נכסים וכלכלית ירושלים עם נפילה של 17%. גזית גלוב איבדה את השיעור הנמוך ביותר עם ירידה של 4.9%.

אלביט מערכות קיבלה חסינות מפני הירידות ועלתה ב-1%. החברה הודיעה על זכייה בחוזה שעשוי להגיע לסך של 187.5 מיליון דולר להשבחת מטוסי תקיפה של חיל האוויר הברזילאי.

מריל לינץ' הוריד את מכתשים אגן ב-3% לאחר שכבר קרסה ב-8% במהלך המסחר. במריל ממליצים למכור את מכשתים אגן ומוריד את המלצתו למניה ל"תשואת חסר" במחיר יעד של 12 שקל למניה - 10% מתחת למחירה של המניה בשוק.

כור החברה האם של מכתשים קרסה ב-13.5% בעקבות החברה הבת, אך גם בעקבות ירידה של 8% במניות קרדיט סוויס. מחיר המניה הגיע ל-35 פרנק שוויצרי בדומה למחיר שבו רכשה קבוצת אי.די.בי. 3% מהבנק.

ברקע למסחר היום נמשך זרם הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, כשעד כה הצליחו החברות הבודדות שפירסמו את דו"חותיהן לצלוח את הרבעון שחלף בהצלחה. עם זאת, החשש הגדול יותר הוא כי השפעת המיתון העולמי תבוא לידי ביטוי ביתר שאת ברבעון הרביעי. המ-לט שדיווחה על הרעה בתוצאות והתריעה כי המיתון ישפיע על תוצאותיה בהמשך קרסה ב-20%.

פניקס זינקה בשיעור של 10%, ייתכן על רקע האפשרות כי קבוצת דלק מתכוונת לסגת מהעסקה לרכישת אחזקותיהם של בירם ודויטש באקסלנס. העסקה המהווה אבן ריחיים לא קטנה על החברה ועשויה להיות לפי שווי הגבוה פי 3 משווייה של אקסלנס.




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully