וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלה האוסטרלית צועדת למיתון הראשון שלה מאז תחילת שנות ה-90

סוכנויות הידיעות

11.11.2008 / 8:37

הירידה בביקוש לסחורות ברחבי העולם עלולה לפגוע קשות בייצוא האוסטרלי, לפי סוכנות הידיעות בלומברג



הכלכלה האוסטרלית, אשר צלחה את המשבר הפיננסי באסיה בשנת 1997 ואת פקיעת בועת הדוט. קום בתחילת שנות האלפיים עומדת בפני מיתון אפשרי לראשונה בתקופה של כמעט שני עשורים – כך העריכה סוכנות הידיעות בלומברג.



הירידה בביקוש העולמי לסחורות מאיימת להביא לעצירתו של שטף ייצוא בן חמש שנים מאוסטרליה אשר סייע לחזק את הכלכלה המקומית בשיעור החד ביותר זה שלושים שנה. בלי ייצוא הסחורות למדינות הזרות, הכלכלה האוסטרלית היתה נסוגה ברבעון השני. עם חישוב היצוא, רשמה כלכלת אוסטרליה צמיחה של 0.3% ברבעון השני.



הצמיחה בכלכלה הסינית עלולה להיות המפתח לשאלה האם התמ"ג האוסטרלי ירשום נסיגה או לא. האטה בצמיחה הסינית עלולה להביא להאטה בייצוא הברזל, הפחם, הנחושת והכותנה מאוסטרליה. שר האוצר האוסטרלי וויין סוואן אמר מוקדם יותר השבוע כי אוסטרליה עלולה להיפגע בצורה קשה יותר מההערכות לאחר שההאטה הכלכלית העולמית החלה להשפיע על הכלכלות המתפתחות – לקוחות עיקריות למוצרים המיוצאים מאוסטרליה.



מדד ביטחון העסקים באוסטרליה צנח בחודש אוקטובר לרמתו הנמוכה מאז שנשיונל אוסטרליה בנק החל לעקוב אחר נתון זה ב-1989 – לפי הודעת הבנק היום. המדד צנח ב-21 נקודות לרמה של מינוס 29 נקודות לעומת חודש ספטמבר.



הבורסה האוסטרלית ירדה עד כה ב-38% השנה. הבוקר בלבד רשם מדד S&P/ASX 200 האוסטרלי ירידה של 4.4%.



נגיד הבנק המרכזי של אוסטרליה, גלן סטיבנס, הגיב להאטה הכלכלית באוסטרליה בהורדת הריבית האגרסיווית ביותר מאז המיתון שפקד את אוסטרליה בשנת 1991. הנגיד הוריד את הריבית ב-2% ל-5.25% בתקופה של תשעה שבועות בלבד.



ראש ממשלת אוסטרליה קווין רוד מתכנן תכנית תמריצים אשר תזרים 10.4 מיליארד דולר אוסטרלי (7.1 מיליארד דולר) אל כיסיהם של פנסיונרים, כיסיהם של רוכשי דירות בפעם הראשונה ומשפחות, במטרה לעודד את הצריכה הפרטית.



קרן המטבע הבינלאומית חזתה צמיחה עולמית של 2.2% לשנת 2009 – רמה זו של צמיחה שוות ערך לפי הקרן למיתון עולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully