וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מגבילה את הזרמת הגז הטבעי לישראל עד ינואר

אבי בר-אלי

11.11.2008 / 8:45

הזרמת הגז ממצרים לישראל הופסקה לחלוטין לשבועיים; מנכ"ל חברת החשמל נפגש בקהיר עם בכירים מצרים



>> למרות התחייבות ספקית הגז המצרית EMG להזרים את מלוא כמות הגז הטבעי לו היא מחוייבת עד ראשית אוקטובר - שוב הופסקה הזרמת הגז לישראל. ל-TheMarker נודע כי בשבועיים האחרונים הופסקה הזרמת הגז לישראל כליל, עקב חשד חוזר לאי-תקינות הרכבו.

המצרים נימקו את ההפסקה בתקלה טכנית. ואתמול אמורה היתה הזרמת הגז הטבעי להתחדש בהדרגה. ביום רביעי שעבר יצאו למצרים מנכ"ל משרד התשתיות, חזי קוגלר, ומנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, לפגישות עם בכירי הממשל ונציגי EMG. המצרים התחייבו כי הגז יוזרם במלואו עד ה-1 בינואר 2009.



ההזרמה המסחרית בצינור הגז החלה ב-1 במאי 2008, ואולם מאז נקטעה לעתים תכופות בשל בעיות לכאורה באיכות הגז בצינור. גם בשעות ההזרמה עמדה הכמות על כשליש מנפח ההזרמה הקבוע בהסכם. במצרים נימקו את הבעיה בתקלה במערכת ההולכה משדות הגז - ואולם לפי הערכות, סובלת מצרים מקשיים באספקת הגז לכלל לקוחותיה - ומעדיפה לצמצם את אספקת הגז הטבעי לשכנותיה. זאת, על רקע ניסיונות הממשל המצרי לפתוח את חוזי הגז הטבעי עם לקוחותיה, לרבות ישראל, ולייקר את המחיר.



לפני כחודש הודיעה EMG רשמית כי היא מנהלת משא ומתן עם ממשלת מצרים באשר למחיר הגז אותו תזרים לישראל. זאת, על רקע הכבדת נטל המיסוי על פעילותה של EMG במצרים, אותה פירשה החברה כאמצעי לחץ מצד השלטונות המצריים לפתיחת החוזים ולעדכון מחיריהם.



בחודשים האחרונים הקפיאה EMG את המגעים למכירת גז טבעי נוסף לצרכנים ישראלים עד להתבהרות מערכת היחסים בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully