וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג הבטיחות בדרכים: חיפה וראשל"צ בין הערים המסוכנות

מאת דניאל שמיל

11.11.2008 / 8:45

מנתוני הרשות לבטיחות בדרכים עולה כי הישובים המסוכנים ביותר הם ירכא, טמרה ועיר הכרמל. לפי תחשיב הרשות, הרוג עולה למשק 4.7 מיליון שקל ופצוע קשה עולה 500-900 אלף שקל



>> בית"ר עילית היא העיר בעלת הרמה הגבוהה ביותר של בטיחות בדרכים בישראל, ואילו ירכא, טמרה ועיר הכרמל (דליית אל כרמל ועוספייה) הן המסוכנות ביותר - כך עולה מהדו"ח השנתי לרמת הבטיחות בדרכים של הרשויות המקומיות שהגיע לידי TheMarker.



מהדו"ח עולה כי ישובים יהודיים קטנים הם הבטוחים ביותר, אחרי העיר החרדית בית"ר עילית, מדורגים כוכב יאיר והיישוב החרדי מודיעין עילית. עם זאת, ביישובים חרדים ישנה תנועת מכוניות מצומצמת יחסית.

דירוג הערים נעשה לפי העלות הכלכלית של תאונות הדרכים. לפי תחשיב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הרוג עולה למשק 4.7 מיליון שקל, פצוע קשה עולה 500-900 אלף שקל ופצוע קל עולה 17 אלף שקל.



כל היישובים דורגו ביחס לעלות הכלכלית הממוצעת לפצוע או הרוג, ככל שהציון גבוה יותר, כך העיר מסוכנת יותר. בירכא העלות הממוצעת היא 2.79 שקלים ובבית"ר עילית 0.25 בלבד.



הערים ירושלים ותל אביב קרובות לממוצע, עם ציונים של 0.95 ו-1.01 (בהתאמה) ואילו חיפה מדורגת עשירית ברשימת הערים המסוכנות, עם ציון של 1.46. ערים אחרות שבלטו לרעה הן ראשון לציון (1.28), באר שבע (1.30) ובת ים (1.31).



להיזהר בעיקר ביום שישי בצהריים



המצב משתפר בערים כמו רעננה (0.70), והרצליה (0.80). עוד עולה מהדו"ח שהזמן המסוכן ביותר בשבוע הוא יום שישי בצהריים, אז כמות הנפגעים רבה. ההמלצות של הרשות כוללות התבססות על מחקר מדויק, חיזוק החינוך ביישובים בעייתים ובעיקר - הפרדה בין כלי רכב ממונעים, אופניים והולכי רגל באמצעות כבישים עוקפים ושבילים יעודיים.



לקראת הבחירות המקומיות, הרשות הלאומית מפיצה אמנה לקידום הבטיחות בדרכים ברשויות המקומיות. במסגרת האמנה מתחייב המועמד להקים מטה לבטיחות בדרכים ולפעול לקידומה.



יאיר דורי, יו"ר הרשות, אמר בהקשר זה: "אנחנו רואים שהמועמדים לא מקדמים בטיחות בתעמולה שלהם, ואנחנו רוצים להדגיש שבטיחות היא חלק מאיכות חיים". על פי נתוני הרשות, 430 מועמדים מרחבי ישראל כבר חתמו על העצומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully