וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: היורו והדולר האוסטרלי ימשיכו להיחלש בחודשים הקרובים

סוכנויות הידיעות

11.11.2008 / 9:05

בחודש שעבר נפל היורו ב-10% מול הדולר; הדולר האוסטרלי נחלש ב-18%



היורו והדולר האוסטרלי צפויים להיחלש בשלושת החודשים הקרובים, גם לאחר שרשמו ירידות שיא באוקטובר - זאת בעקבות הערכות כי המיתון העולמי עלול להימשך תקופה ארוכה. כך טוענים אנליסטים מברקלייס קפיטל, חטיבת ההשקעות של בנק ברקלייס הבריטי. על פי התחזית, ייחלש היורו עד לשער של 1.24 דולר ליורו, והדולר האוסטרלי יגיע לרמה של 0.60 דולר אוסטרלי לדולר. היורו נסחר כעת בירידה של 0.2% מול הדולר, לשער של 1.27 דולר ליורו. הדולר האוסטרלי נחלש ב-0.4%, לשער של 0.67 דולר אוסטרלי לדולר.



היורו נפל ב-9.7% מול הדולר וב-16% מול הין בחודש שעבר, הירידות החדות ביותר מאז הושק לראשונה ב-1999. הדולר האוסטרלי, הידוע בכינויו "אוסי", נחלש ב-18% מול המטבע האמריקאי וב-22% מול הין, השיעורים הגבוהים ביותר מאז החל להיסחר באופן חופשי ב-1983.



"משקיעים צריכים להיות זהירים כדי לא ליפול ל"מלכודת הערך", טוען דיוויד וו, מנהל מחלקת המטבע בברקלייס קפיטל, בדו"ח מחקר שפירסם אתמול. לדבריו, למרות הירידות האחרונות, היורו והדולר האוסטרלי ימשיכו להיחלש, אם המיתון הכלכלי יעמיק. קרן המטבע הבינלאומית חתכה את תחזית הצמיחה העולמית ל-2009 והעמידה אותה על 2.2% בלבד. הקרן גם הזהירה מפני התכווצות הכלכלות בארה"ב, יפאן ואירופה, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully