וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייעלים את הלוחות הסולאריים

אבי בר-אלי

11.11.2008 / 9:37

הסטארט-אפים החמים בקלינטק




כלכלהירוקה 2008



>> בצל ההמולה הנרגשת סביב מיזמי האנרגיה הסולארית, סובלות הטכנולוגיות הקיימות מכמה בעיות מורכבות הפוגעות בכדאיותן הכלכלית. שניים מהחסמים המרכזיים הם הניצולת הנמוכה יחסית של הטכנולוגיה הסולארית לסוגיה, ודרישות הקרקע לפרישת הפאנלים במרחב. בשל כך, עלה קרנו של כל פיתוח חדשני שנועד לפתור את החסמים, קל וחומר פיתוח המתיימר להעניק מענה לשניהם.



הסטארט-אפ Distributed Solar Power) Di.s.p) נוסד ב-2004 על ידי ד"ר דניאל כפתורי ופרופ' אברהם קריבוס, שניים מהחוקרים הבולטים בענף הסולארי, תחת החממה הטכנולוגית יוזמות העמק. הסטארט-אפ יופיע בכנס כלכלה ירוקה של פירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג, עיתון TheMarker וארגון חיים וסביבה, שיתקיים ב-20 בנובמבר.



החברה פיתחה מערכת פוטו-וולטאית מיניאטורית, המאפשרת ייצור חשמל וחום, תוך שימוש במרכז קרינה קטן. מדובר במעין מראה המרכזת את קרינת השמש לנקודה אחת על גבי לוחות סולאריים ייחודיים שפותחו עבור תעשיית החלל. אלה מסוגלים לנצל את כמות הקרינה בשיעור גבוה יותר מתאים רגילים ולספק אנרגיה חשמלית בשיעור של 20%-25% יותר מלוחות P.V סטנדרטיים.



אם לא די בכך, המערכת שפותחה בחברה אוספת את החום הנפלט כתוצאה מהליך קליטת הקרינה ומזרימה אותו ללקוח, באמצעות נוזל קירור, לצורך חימום מוקדם של קיטור (בתעשייה) או חימום מים (בבתי חולים, למשל). באופן זה, מסביר מנהל השיווק של Di.s.p, יובל ברזון, חוסכת המערכת בקרקע, מספקת יותר חשמל ובה בעת חוסכת חשמל בניצול החום הנפלט בהליך. לדבריו, תרומה כפולה זו מגדילה את ניצולת המערכת באופן דרמטי עד ל-75%, ולאחר שהתקינו אבטיפוס על גג בניין החברה ביקנעם, נערכים בימים אלה בחברה לקראת יציאה לשוק הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully