וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מתמודדת קנדה עם המשבר בשווקים?

TheMarker

11.11.2008 / 10:48

על פי תחזיות הקונצנזוס מחירי הבתים בקנדה צפויים לרדת בשיעור של 5%-10% עד אמצע 2009, כאשר האזורים שצמחו באופן משמעותי יותר ופיתחו בועות מחירים כמו ונקובר וקלגרי עשויים גם להיפגע באופן משמעותי יותר



שוק הנדל"ן בקנדה ימשיך להתמתן בטווח הקצר והבינוני אך לא באותה עוצמה כמו בארה"ב, כך מעריך היום האנליסט אריה טל מנהל המחקר בספרינט. על פי תחזיות הקונצנזוס מחירי הבתים בקנדה צפויים לרדת בשיעור של 5%-10% עד אמצע 2009, כאשר האזורים שצמחו באופן משמעותי יותר ופיתחו בועות מחירים כמו ונקובר וקלגרי עשויים גם להיפגע באופן משמעותי יותר.



להערכת טל "פרופיל הסיכון של קנדה מתחיל להתערער בצורה משמעותית, בעיקר לאור החוב הפיננסי הגדול של משקי הבית – דבר אשר יכול לפגוע הן במגזר הפיננסי והן במגזרים תלויי אשראי כגון מגזר הנדל"ן".



סנטימנט הצרכנים בקנדה נמצא במגמת ירידה לאור היחלשותו של שוק התעסוקה והחששות מפני השלכותיו של המשבר הגלובאלי אשר החל לתת את אותותיו בכך שגרם לירידה בביקושים המקומיים ופגע בשוק הסחורות הקנדי, מנוע צמיחה עיקרי של כלכלת קנדה ובמגזרים הנלווים. מגזר הייצור החל לקצץ משרות לאור ירידה במכירות הקמעונאיות ובהזמנות.



הלשכה לסטטיסטיקה של קנדה פירסמה אתמול מספר נתונים על שוק הדיור, ביניהם מחירי בתים והתחלות ואישורי בנייה. דו"חות הצביעו על התמתנות בשוק הבתים לאחר שש שנים של צמיחה חזקה.



על פי התחזיות, מחירי הבתים ירדו בשיעור של 0.1% בחודש ספטמבר לאחר שנקבעו ללא שינוי בחודש הקודם. והתחלות הבנייה ירדו ככל הנראה בחודש אוקטובר לקצב שנתי של 200 אלף בתים, לאחר שבחודש ספטמבר נקבע הנתון ברמה של 217 אלף יחידות. קצב זה משקף ירידה הגבוהה מ-6% לעומת שנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully