וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המ-לט מזהירה: "סימני ההאטה משפיעים על החברה"; הרווח הנקי נחתך ב-75% ל-561 אלף דולר

נתן שבע

11.11.2008 / 11:04

המכירות עלו ב-10% ל-19.2 מיליון דולר; רווחיות החברה נשחקת בין היתר בשל ירידה בביקושים בחלק ממוצריה


רבעון לא קל עבר על שסימני המיתון העולמי מתחילים להשפיע עליה. למרות גידול בהכנסות, ממשיכה השורה התחתונה של החברה להדרדר, לצד ירידה בביקושים בחלק מהמוצרים ועלייה בהוצאות המימון. הכנסות החברה צמחו ב-10% ל-19.2 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל. אולם שחיקה בשיעורי הרווחיות הובילה לירידה של 75% ברווח הנקי ל-561 מיליון דולר. עוד מזהירה החברה מפני תוצאות המשבר הכלכלי העולמי: "בשלב זה נראים סימנים של האטה כלכלית, אשר יש בה להשפיע על החברה. החברה בוחנת השפעות אלה ונוקטת בצעדים של חסכון בעליות".

המ-לט, הנמצאת בשליטת דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי והאחים דן ושמואל טופז, עוסקת בייצור ושיווק אביזרי צנרת, מחברים, ברזים ושסתומים למערכות הובלת גזים בתעשיות מיקרו אלקטרוניקה ותעשיות נוספות. המוצרים האולטרה נקיים של החברה משמשים למכשור ולבקרה של אפליקציות תעשייתיות ולהעברת נוזלים וגזים בלחץ גבוה.

מכירות המוצרים האולטרה נקיים קטנו ב-25% ל-5.4 מיליון דולר, בשל ירידה בביקושים בשוק המוליכים למחצה בצפון אמריקה ויפן. על הירידה הזו חיפה גידול של 35% במכירות למוצרי התעשייה התהליכית. ירידה במכירות למגזר המוצרים האולטרה נקיים הובילה גם לשחיקה ברווחיות של החברה. סךף הרווח הגולמי ירד בכ-10% ל-6.9 מיליון דולר, ושיעורו מסך המכירות נשחק ל-36% - זאת לעומת 44% ברבעון המקביל. בעקבות זאת ירד הרווח התפעולי ב-35% ל-1.4 מיליון דולר. הוצאות המימון נטו צמחו ל-753 אלף דולר, בשל היחלשות היורו והליש"ט ביחס לדולר. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה ברווח של 4 מיליון דולר - פחות מחצי מהרווח ברבעון המקביל אשתקד, כאשר הכנסות החברה רשמו ירידה קלה לרמה של 56.3 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully