וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטה בייצוא הסיני – עלה ב-19.2% בלבד בחודש הקודם לעומת 21.5% בספטמבר

סוכנויות הידיעות

11.11.2008 / 11:07

האטה גם בייבוא: העודף המסחרי של סין התנפח למימדי שיא – 35.2 מיליארד דולר



הייצוא הסיני רשם האטה לאחר שגדל ב-19.2% בלבד באוקטובר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר בספטמבר נרשמה צמיחה של 21.5%, לפי נתוני רשות המכס המקומית. עם זאת, הנתונים טובים יותר מאשר תחזיות האנליסטים שצפו גידול של 18.1% בלבד.



הירידה בהיקפי היצוא מוסברת בצניחה ברמות הביקושים העולמיות כתוצאה מהעמקת המשבר הכלכלי. העודף המסחרי של סין התנפח למימדי שיא בחודש האחרון – 35.2 מיליארד דולר – לאחר שהייבוא רשם האטה חריפה עוד יותר, וגדל ב-15.6%, לעומת עלייה של 21.3% בספטמבר.



כלכלת סין, המנוע העיקרי של הצמיחה העולמית, רשמה האטה בחמשת הרבעונים האחרונים. בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר גדל התמ"ג הסיני ב-9% בקצב שנתי. הממשלה החליטה על תוכנית תמריצים בסך 586 מיליארד דולר במטרה לעודד את הצמיחה בשנתיים הבאות.



"הביקושים בארה"ב ומאירופה הצטמצמו באורח משמעותי, ופגעו ביצוא הסיני ובהיקף ההשקעות במדינה", טוען וואנד קיאן, אנליסט מסניף ג'יי. פי מורגן צ'ייס בהונג קונג. הבנק המרכזי של סין התערב במסחר במטבע המקומי מאז יולי כדי למתן את התחזקות היואן מול הדולר, מתוך רצון לעודד את הייצוא, בעיקר של מוצרי טקסטיל וצעצועים.



כמחצית מיצואני הצעצועים בסין סגרו את מפעליהם בשבעת החודשים הראשונים של השנה. מספר הרוכשים האמריקאים שביקרו בתערוכת הסחר של סין, המתקיימת מדי שנה בעיר גואנגזהו באוקטובר ובנובמבר, ירד ב-20% לעומת השנה שעברה.



למרות הנתונים השלילים, מצבה של הכלכלה הרביעית בגודלה בעולם עדיין שפיר ביחס למדינות אחרות. קרן המטבע הבינלאומית חוזה כי כלכלת סין תתרחב ב-8.5% בשנה הבאה, בזמן שארה"ב, יפאן ומדינות גוש היורו צפויות לרשום צמיחה שלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully