וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: ריבית בנק ישראל לחציון הקרוב - 3.25%

TheMarker

11.11.2008 / 12:03

צפי האינפלציה לחודשיים הקרובים 0.4% באוקטובר ומינוס 0.4% בנובמבר.



שיעור ריבית בנק ישראל לששת החודשים הקרובים יעמוד על שיעור של 3.25%, כך מעריך היום האנליסט עופר קליין מאגף הכלכלה והמחקר בהראל פיננסים. צפי האינפלציה של קליין לחודשיים הקרובים עומד על שיעור של 0.4% באוקטובר ומינוס 0.4% בנובמבר.



לדברי קליין לאור תחזית הגירעון התופחת של המשק הישראלי על ממשלת ישראל לנקוט במדיניות מוניטרית מרחיבה ולא מדיניות פיסקלית של הגדלת הוצאות וקטנת מיסים שעשויה להחריף את ההאטה במשק.



נמשכה מגמת ההיחלשות בהכנסות המדינה ממסים, אשר הסתכמו באוקטובר ב-13.9 מיליארד שקל בלבד. החולשה בהכנסות ממסים בחודשים האחרונים בכלל ובאוקטובר בפרט משקפת האטה בפעילות הכלכלית המקומית ומגדילה באופן משמעותי את התחזית לגירעון בתקציב המדינה ב-2009.



ממשלת ישראל ניצבת בפני בעיה לא פשוטה הנובעת מהעליות בתחזית לגירעון התקציבי. בעת האטה כלכלית הממשלה עשויה ליזום מדיניות מרחיבה, של הגדלת הוצאות והקטנת מסים, על מנת לסייע לצמיחה במשק. אולם, עקב העלייה הניכרת בתחזית לגירעון התקציבי, הרחבה כזו של המדיניות עלולה להיות מסוכנת ולגרום למשבר פיסקלי שרק יחריף את ההאטה הכלכלית במשק. לדברי קליין "במצב זה רצוי לפעול באמצעות הרחבה מוניטרית כמו הפחתות ריבית והמשך רכישת מט"ח ולא באמצעות המדיניות הפיסקלית, במיוחד על רקע ההיחלשות של לחצי האינפלציה".



נתוני אוגוסט מצביעים על חולשה ניכרת בשוק העבודה. מספר משרות השכיר של ישראלים ירד ב-0.4%באוגוסט ועלה ב-1.6% בלבד בשנה האחרונה. השכר הממוצע למשרת שכיר של ישראלים ירד ב-0.1% באוגוסט ועלה ב-3.4% ב-12 החודשים האחרונים, פחות מעליית מדד המחירים. מספר הדירות החדשות שנמכרו בספטמבר קטן ב-26% ביחס לאוגוסט אבל אינו נמוך משמעותית מהממוצע השנתי. היצע הדירות למכירה ירד לשפל של 8.4 חודשי מכירה.



להערכת קללין אג"ח ממשלתיות צמודות-מדד לפדיון עד שנת 2014 הן בעלות תשואה אטרקטיבית והן עדיפות על פני אג"ח ממשלתיות שקליות. ביום חמישי, 13 בנובמבר, יפורסמו נתוני סחר החוץ של ישראל לחודש אוקטובר. ביום שישי, 14 בנובמבר, יפורסמו מדדי המחירים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully