וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ההשקעות הרוסי טרויקה דיאלוג: הרובל עלול ליפול ב-30%

סוכנויות הידיעות

11.11.2008 / 13:20

הנפילה במחיר הנפט וההאטה בצמיחה שוחקת את רזרבות המט"ח של רוסיה, לפי סוכנות בלומברג


רוסיה, המדינה בעלת רזרבות המט"ח השלישיות בגודלן בעולם, נאלצת להתמודד עם הנפילה במחירי הנפט ובריחת ההון מרוסיה, ובסופו של דבר, יתכן ולא תישאר לבנק המרכזי של רוסיה ברירה והוא ייאלץ לקבל את היחלשות הרובל. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. טרויקה דיאלוג, בנק ההשקעות הוותיק במדינה, העריך כי הרובל עלול אפילו להיחלש ב-30% מול הדולר. רק לפני 10 שנים הניחה רוסיה לרובל להיחלש ב-71%, אחרי שהממשלה שמטה חובות בשווי 40 מיליארד דולר ושוק המניות והאג"ח העולמי התמוטט.

בימים אלה, השילוב של ירידה של 60% במחיר הנפט מרמת השיא אליה הגיע ביולי, ההאטה בצמיחה הכלכלית והעלייה בחששות המשקיעים לגבי השווקים המתפתחים שוחקת את רזרבות המט"ח של רוסיה. אותן רזרבות נפלו ב-19% ל-484.6 מיליארד דולר ב-12 השבועות שנסתיימו ב-31 באוקטובר.

רוסיה, אשר משתמשת ברזרבות המט"ח כדי להתמודד עם התנודתיות במטבע אשר פוגעת בתחרותיות של חברות היצוא, עלולה לגלות כי הניסיונות למנוע את היחלשות הרובל הם חסרי תועלת, לאחר שהמטבע ירד ב-13% מול הדולר מאז תחילת חודש אוגוסט. הבנק המרכזי של רוסיה מכר סכום שיא של 40 מיליארד דולר באוקטובר, לפי טראסט אינווסמנט בנק במוסקווה.

החשבון השוטף של רוסיה בדרכו לגירעון. משקיעים משכו כ-147 מיליארד דולר מרוסיה במהלך שלושת החודשים האחרונים, לפי בנק BNP פאריבה, והביאו לירידה של 52% במדד RTS הנסחר בדולרים. העודף במאזן הסחר הרוסי הצטמצם ל-16.4 מיליארד דולר בספטמבר מרמה של 18.5 מיליארד דולר באוגוסט.

משרד האוצר הרוסי צופה צמיחה של 7.3% בכלכלה המקומית השנה, לעומת צמיחה של 8.1% בשנת 2007. בשנת 2009 צפויה רוסיה לרשום צמיחה של 5.4%, לפי סוכנות הידיעות בלומברג. עם צמיחה שנתית של כ-7% בשנה מאז שנת 1999, הזינוק במחירי הסחורות והעלייה במחירי המניות יצרו למעלה מ-100 מיליארדרים רוסים – ביניהם איל האלומיניום אולג דריפסקה ובעל מועדון הספורט צ'לסי רומן אברמוביץ'. עם זאת, המגזין "פורבס" דיווח כי שוויים של 25 האנשים העשירים ברוסיה נחתך בלמעלה מ-50% בתקופה של ארבעה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully