וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.איי זהירים לקראת דו"חות נייס: קיים חשש להאטה בהכנסות במהלך 2009

שמואל שוסטר

11.11.2008 / 13:20

כלל פיננסים: נייס ממשיכה לשפר את תוכנת הדגל שלה אבל התחום כולו סובל ממשבר


יממה לפני פרסום דו"חותיה של נ בבתי ההשקעות מאמינים כי למרות המצב הקשה בשווקים החברה מסוגלת לעמוד בתחזיותיה המוקדמות לרבעון. עם זאת, בכל הנוגע לעתיד שומרים האנליסטים על זהירות מסויגת ומאמינים כי ההאטה העולמית עשויה לפגוע ברבעונים הקרובים.

האנליסט צחי אברהם מבית ההשקעות כלל פיננסים ברוקראז' בוטח בתחום הביטחוני של נייס שידאג, להערכתו, לצמיחה העתידית של החברה. עם זאת מעריך אברהם כי התחום הארגוני עשוי להקשות על החברה בטווח הקרוב. לדבריו, "החשש מגיע דרך התחום הארגוני, נייס ממשיכה לשפר את תוכנת הדגל שלה אבל התחום כולו סובל ממשבר שכבר התבטא בתחזיות של ו לרבעון הבא".

בכלל פיננסים מונים מספר נקודות סיכון שעשויות להשפיע על המניה, אם כי להערכתם אלו כבר מתומחרות במחיר המניה. גורמים אלו כוללים בעיקר את המשבר בשווקים הפיננסים שגורר אחריו צמצום הוצאות הוניות, חשיפה ללקוחות בעייתיים ובעיקר לליהמן ברדרס - שצפויה לעלות לנייס במספר מיליוני דולרים - וכן את הירידה בשער הדולר שפגיעה במרווחים של נייס במחצית הראשונה של השנה.

על רקע האפשרות העתידית לצמיחה שתיתמך בתחום הביטחוני חוזר אברהם על מחיר היעד של 35 דולר למניית החברה בדירוג "תשואת יתר".

בבית ההשקעות אי.בי.איי נוקטים בגישה קצת פחות אופטימית. בסקירתם, הנושאת את הכותרת: "עדיין יבשים.." משאיר האנליסט אורי ליכט את המלצתו "ניטראלי" עם מחיר יעד של 25 דולר. להערכתו, צבר ההזמנות החזק של נייס יסייע לעזור לחברה לצלוח את הרבעונים האחרונים. עם זאת, קיים חשש להאטה בהכנסות במהלך 2009. כל עוד תרחף מעל נייס עננת החששות לאזהרת רווח.

ליכט מאמין כי הכנסותיה של נייס צפויות להסתכם ב-162 מיליון דולר - ברף הגבוה של התחזיות, שעמד על 163-159 מיליון דולר. הערכה זו משקפת צמיחה של 22% בהשוואה לרבעון המקביל. בנטרול הכנסות חברה הבת אקטימייז צפויה הצמיחה האורגנית להסתכם ב-10.5%. למרות ההערכות המחמיאות לרבעון השלישי חושש ליכט מהאטה בהכנסות החברה ב-2009.

בבית ההשקעות הורידו את תחזית הצמיחה של נייס לשנתיים הקרובות ל-5% בלבד ומעריכים כי החברה לא תרשום תשואה דו ספרתית ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully