וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורות מפתיעות לטובה: עלייה במדד ביטחון המשקיעים בגרמניה

סוכנויות הידיעות

11.11.2008 / 13:26

אנליסטים: הבנק המרכזי האירופי יוריד את הריבית בחודש הבא



מדד ביטחון המשקיעים בגרמניה עלה החודש במפתיע בעקבות התערבות כלכלית של הבנקים המרכזיים והממשלות בניסיון למנוע את העמקת המשבר הפיננסי. מכון המחקר הכלכלי האירופי ZEW דיווח כי המדד המשקף את ציפיות האנליסטים והמשקיעים עמד על מינוס 55.5, בעוד שכלכלנים ציפו כי ירשום תוצאה דומה לזו של אוקטובר - מינוס 63. ביולי קבע המדד את התוצאה הנמוכה ביותר מאז החלו הרישומים - מינוס 63.9.



מדד המניות של בורסת פרנקפורט DAX, שהשיל 38% מתחילת השנה, עלה החודש בעקבות הסיוע הממשלתי למערכת הפיננסית, לאחר שהגיע לשפל של שלוש שנים בחודש שעבר. יחד עם זאת, הנציבות האירופית העריכה בחודש שעבר שכלכלת גרמניה נכנסה למיתון ברבעון השלישי של השנה, וצפויה לרשום צמיחה שלילית ב-2009.



"חבילות החילוץ החזירו מעט שלווה לשווקים, אבל מצב הסביבה הכלכלית ממשיך להידרדר", אומר אלכסנדר קוך, אנליסט בבית ההשקעות יוניקרדיט מרקטס אנד אינווסטמנטס ממינכן. לדבריו, הורדות הריבית שנקטו הבנקים המרכזיים יתחילו להשפיע רק לאחר זמן.



"הבנק המרכזי הארופי יקצץ לפחות 0.5% בשער הריבית בחודש הבא", מעריך יורגן מיכלס, כלכלן בסניף סיטי בלונדון, "זה תלוי בנתונים הכלכליים הבאים, שמן הסתם יהיו חלשים מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully