וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביו-טופ

רוני מולה

24.11.2008 / 12:02

רוצים להתקדם בתחום הביוטכנולוגיה ולא יודעים איך? חברת ההשמה המתמחה בתחום, עונה לנו על כמה שאלות בדרך לטופ

תחום העבודה בנושאי הביוטכנולוגיה הפך בשנים האחרונות מנישה חדשה וקטנה לעולם נרחב של מחקר ופיתוח המנצל את הידע שכבר קיים בתחום הביולוגיה, לטובת מוצרים טכנולוגיים בתחום שונים.

כמובן, שבעקבות עליה בדרישת העבודה, כך גם עלו מגוון האנשים הפוטנציאליים שיכולים להכנס לתחום. סמדר שרים, מנהלת תחום ביוטכנולוגיה, פרמצבטיקה ומכשור רפואי בחברת ההשמה 'ביולינק' מנסה לעשות לנו סדר ועוזרת לנו למצוא עבודה.

לפני הכל, רצינו לדעת איזו השכלה צריכה להיות למועמד ומה הניסיון שכדאי לבוא איתו?

ההשכלה צריכה להיות בתחום מדעי החיים, כימיה, פיזיקה, הנדסת מכונות או הנדסה ביו רפואית. לאחרונה יש אצלנו גם ביקוש לרופאים ולאחיות. הצורך בניסיון משתנה כמובן בין התפקידים השונים בתחום שמתחלקים פחות או יותר למחקר ולפיתוח. לרוב, בתחום המחקר, תהיה דרישה גדולה יותר לרופאים. הם גם מתאימים יותר בפן המדעי, המקצועי, ובתחום הייעוץ.

אל החברות האלה אי אפשר להכנס בלי ניסיון אבל לרוב, אחרי לימודים, משתלבים הצעירים בתור עוזרי מחקר במקומות שונים, וזה מה שפותח להם את האופציה הראשונה לניסיון. בתחום הפרמצבטי, ישנו הפן היותר שיווקי ונושא המכירות. כאן, אנחנו מביאים אנשים עם פוטנציאל שיווקי וידע מדעי נרחב אבל לא חובה שיהיה להם ניסיון.

מה התחומים השונים שבהם אפשר לעבוד, בתוך התחום הרחב הנקרא ביוטכנולוגיה?

בארץ, התחום נחלק לכמה סוגים: תחום המכשור הרפואי וחברות ביוטכנולוגיה, חברות פארמה ישראלית או נציגויות בארץ של חברות התרופות העולמיות. בנוסף, ובקו אחד לטרנד העולמי של האקולוגיה, קם תחום הקלינטק שנכנס בשנים האחרונות לפעולה ויותר מתעסק ב לטיהור מים, מעבר לגז טבעי, מתעסקות באיכות הסביבה. שנה וחצי האחרונות.

מהו התהליך אותו עוברים המועמדים?

היום בגלל הסינון היותר קפדני צריך להגיע יותר מוכן, על כל משרה יהיו יותר מתחרים, לחשוב לפני שאומרים ציפיות שכר וכדאי להתייעץ קודם, כאן נותנים יותר נתונים ושותפים לכל התהליך.
התהליך הוא קפדני ומתחיל אצלנו בחברה: מתחילים בראיון טלפוני ואח"כ המועמד מגיע אלינו לראיון פרונטלי, אחר כך אנחנו עושים איתו בדיקות ממליצים. הרבה פעמים יש עוד כמה וכמה מבחנים ומבדקים שהוא צריך לעבור בדרך והחברה מבקשת מאיתנו את הכל שלב נוסף כמו מבחן או בדיקה כלשהי בשלב הזה אנחנו כביכול 'מעבירים' אותו לחברה, שם הוא עובר ראיון אצל מחלקת משאבי אנוש, אצל מנהל ישיר ולפעמים גם המנכ"ל. במקרים של אנשי שיווק מכירות לפעמים מקיימים ימים של דינמיקה קבוצתית או מבחני אישיות למיניהם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

האם רואים את השפעות המיתון והלחץ על התחום?

החברה שלנו מורכבת מביולינק ונטוורקס, בתחום ההיי טק המצב מהיר יותר ומורגש ובחברות הרפואיות המגמה מתחילה אבל בקטן. בתחום הזה קצת יותר קשה לדעת אם יש מגמה או היסטריה. יש קצת קיפאון.

האם יש שינוי במגמה של כמות המתעניינים לעומת כמות המשרות?

תמיד המצב בשוק הזה הוא שיש יותר מועמדים לעומת משרות. כמות המשרות היא קטנה יחסית. השינוי הראשוני שמבחינים בו הוא שוק הבכירים: בתחילת מיתון הבכירים בדרך כלל מוקפאים ראשונים, וגם אם הצמצום עוד לא מורגש אז מרגישים האטה בקצב הגיוס, או קיפאון של תהליכים.

האם קיימות משרות שהן יותר פופולריות?

בד"כ תחום השיווק או הפיתוח העסקי הם תחומים מבוקשים יותר. חוץ מזה, גם סביב תחום הניסויים קליניים קיימת הילה. אני חושבת שזה בגלל שיש לעובדים שם הרבה תחומים סביבם הם מתעסקים והם לא חד גונים. עובדי הניסויים הקליניים הם גם מנהלי פרויקטים, עובדים עם אנשים סביבם, ואולי מה שמושך את רובם היא העובדה שעובדים בפן הרפואי, אבל לא בתחום הרפואה. זה בונוס ענק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully