וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס נשואה: 2010 תהיה גרועה מ-2009

שרון שפורר

11.11.2008 / 14:04

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי: ישראל תהיה בין האחרונות להיכנס למשבר - ולכן בין האחרונות לצאת. הצמיחה ב-2009 תעמוד על 1.7%

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס נשואה, צופה כי הצמיחה ב-2009 תעמוד על 1.7%, לעומת ממוצע של 5.1% בחמש השנים קודם לכן. בנוסף, מעוז סבור שהמשבר רק החל, וכי 2010 תהיה הרבה יותר גרועה מ-2009. לדעתו, ב-2009 יגיע הגירעון התקציבי ל-2.6% מהתוצר. מעוז מעריך, כי בסוף 2009 הדולר יתייצב בשער של 4.2-4.3 שקלים, וכי האבטלה במשק תזנק ל-8.3%, לעומת רמה של 6.6% היום.

לדברי מעוז, השווקים מתנהלים כעת בשיטת ה-FIFO, כלומר הראשון להיכנס למשבר יהיה גם הראשון לצאת ממנו. על פי הנחה זו, מאחר שארה"ב היתה הראשונה להכנס למשבר - היא גם תהיה הראשונה לצאת ממנו, ואילו המדינות שנכנסו מאוחר למשבר, קרי ישראל, יהיו המדינות האחרונות לצאת ממנו, כך שהמשבר בישראל ילך ויחריף בשנתיים הקרובות.

בכנס המימון התאגידי שאירגנה חברת די.סיי. פייננס אמר היום מעוז כי נוכח העובדה שלחברות אין כיום כל אפשרויות מימון, עליהן להתחיל לממש נכסים: "המימון לא יגיע ממקורות הצמיחה, אי אפשר לגייס בשוק ההון וגם הבנקים לא נותנים מימון בקלות ואם כן אז הריבית גבוהה מידי. נוכח הגירעון התקציבי של הממשלה הצפוי בשנה הבאה - הממשלה תתחרה בעצמה על מקורות האשראי. הדבר הנכון שצריך לעשות כעת הוא לממש נכסים. כל המממש הרי זה משובח. חברות צריכות לממש היום כי מחר המחירים של הנכסים יהיו נמוכים יותר. בארה"ב אומרים שהמימוש הראשון הוא הרווח הכי גדול".

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה מעוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully