וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיזה זינגר אבן: המגזר העסקי במינוף גבוה - הבנקים לא יוכלו לספק את כל הביקוש לאשראי

TheMarker

11.11.2008 / 14:04

חזרת המטוטלת לנקודת האיזון תבוא לידי ביטוי בהורדת המינוף, כך שחלק מהגופים המוסדיים ימשיכו להפעיל לחץ כלפי מטה על המחיר בשביל לשמור על הרכב תיק מאוזן יותר



"הפיתרון למשבר הפיננסי בשוק הישראלי, יתממש על ידי שילוב של תמיכת בעלי המניות בחברות, כפי שביצעו לבייב באפריקה ישראל ותשובה בדלק נדל"ן, עם שיתוף בעלי האג"ח בהון וברווחים העתידיים, ובדרך של פריסת ההלוואות ואיגרות החוב." כך אומר היום יריב פילוסוף, השותף המנהל של פירמת הייעוץ גיזה זינגר אבן, בוועידה השנתית למימון תאגידי.



הגורם המרכזי ביותר להיווצרות המשבר העצום שפוקד את העולם, הוא אימוץ מודלים לא הגיוניים של תימחור הלוואות על דרך של מחיר. פילוסוף מלין על כך שמשתנים כמו התשואה, הריבית, הבטוחות ויחסי מינוף לא שימשו כמשתנה בתימחור ההלוואות.



לדברי פילוסוף "הבנקאים הפכו לסוחרים שקונים הלוואות במחיר מעט נמוך יותר ממה שהם האמינו שהם יכולים למכור אותן, כמו בבועת האינטרנט, בה קנו חברות לפי מכפילי קליקים ולקוחות, גם הפעם ניתוק תזרים המזומנים גרם להשתוללות מחירים, רק שהפעם המשבר פגע בבנקים ובבנקי ההשקעות שאמורים היו להיות שמרניים וכמובן, כפועל יוצא מכך, בכל אחד ואחד מאיתנו".



בישראל נעצרו תהליכי האיגו"ח בוועדות רגולציה והמודלים המערביים לא נטמעו במערכת הפיננסית הישראלית. לדברי אייל ידווב, שותף בגיזה זינגר אבן "יהיה צורך בהסדרי מימון בכ-40 עד 50 חברות לא מדורגות, שפירעון הקרן שלהן ב-2009, המבשר על משבר עמוק בשוק האג"ח הקונצרני. משבר שאינו ניתן לטיפול במסגרת הכלים הקיימים".



עדי שחף, ראש תחום ניהול סיכונים בגיזה זינגר אבן, ציין כי "המשבר תפס את המגזר העסקי בנקודת מינוף גבוהה, ואת הגופים המוסדיים, במיוחד אלו הרגישים יותר לנזילות, עם שיעור אחזקות גבוה מדי בתיק. חזרת המטוטלת לנקודת האיזון תבוא לידי ביטוי בהורדת המינוף, כך שחלק מהגופים המוסדיים ימשיכו להפעיל לחץ כלפי מטה על המחיר בשביל לשמור על הרכב תיק מאוזן יותר. הבנקים אשר נכנסו למשבר במצב טוב, לא יוכלו לספק את כל הביקוש לאשראי."

שחף הוסיף כי "המגמה הצפויה היא שימוש באג"ח כמטבע במקום מזומן. חברות שהנפיקו הרבה אג"ח ירצו לקנות אותו בחזרה אך לא יהיה להן הכסף הדרוש לשם כך, לכן נראה החלפה של אג"ח באג"ח, אג"ח בנכסים".



כשהשוק יפתח צופים בגיזה זינגר יותר גיוסי הון באמצעות אקוויטי או מרכיב upside כלשהו. הדבר יעשה בדרך של הזרמת כסף לתוך החברות, בניגוד לקנייה החוצה של בעלי השליטה, כך שהכסף שנכנס יגדיל את ההסתברות שהחוב יוחזר. כמו כן מעריכים כלכלני פירמת הייעוץ כי צפוייה נכונות לפעולות גידור שימנעו שחיקה נוספת בהון העצמי ולא תהיה למנהלי הכספים לגיטימציה מצד השוק להשאיר חשיפות מטבעיות גדולות בין הנכסים להתחייבויות.



לדברי פילוסוף "כבר במחצית הראשונה של 2009 צפויות עליות באג"ח הקונצרניות, המתומחרות בחסר עמוק." בעניין השוק הריאלי אמר כי "המשבר בשוק זה אפילו לא מצוי בשלביו הראשונים, צפויה תקופה קשה וכואבת בשוק הריאלי, וייקח זמן רב עד שהביקושים הערים ישובו לשווקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully