וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיימס": גאידמק ימכור את מועדון הכדורגל פורטסמות' ב-70 מיליון ליש"ט לחברות כרייה מדרום אפריקה

ירון הופמן

11.11.2008 / 14:02

הסוכן הישראלי פיני זהבי מתווך בעיסקה; אברהם גרנט מועמד לאמן את הקבוצה לאחר הרכישה



ארקדי גאידמק עתיד להגדיל בקרוב את יתרת המזומנים שלו, לאחר שבנו אלכסנדר ימכור את קבוצת הכדורגל הבריטית פורטסמות' בסכום המוערך ב-70 מיליון ליש"ט.



העיתון הבריטי "טיימס" מדווח כי העיסקה, בתיווכו של סוכן השחקנים הישראלי פיני זהבי, המקורב לגאידמק, תעביר את הבעלות על המועדון לקונסורציום של חברות כריית הזהב בדרום אפריקה, בראשות גרג ג'יימס, מנכ"ל חברת סנטרל ראנד גולד.



העיתון מציין כי התבטאותו של גאידמק לכלי התקשורת בישראל, בה ציין את פורטסמות' כאחד הנכסים שברשותו, העמידו את המועדון במבוכה. לפי חוקי איגוד הכדורגל האירופי (אופ"א), אסורה בעלות צולבת על קבוצות כדורגל, וגאידמק מחזיק כידוע בבית"ר ירושלים, שגם השתתפה השנה במשחקי מוקדמות ליגת האלופות, מפעל תחרותי שמארגנת אופ"א.



"טיימס" דיווח עוד בינואר כי פורטסמות' מוצעת למכירה, אך נדמה שהצהרותיו של גאידמק לפיהן הוא מתכוון לבנות לקבוצה אצטדיון חדש בשיתוף עם משפחת המלוכה של דובאי, אינן צפויות להתממש, מאחר שהמשפחה מנהלת מו"מ לרכישת מועדון מפואר יותר – ליברפול.



גאידמק העריך בשבוע שעבר את שוויה של פורטסמות' ב-300 מיליון ליש"ט, סכום מוגזם לכל הדיעות. העיתון הבריטי מספר לקוראיו על הפירסומים בישראל לפיהם נקלע גאידמק לקשיים כלכליים, לאחר שבמאי 2007 הוערך הונו במיליארד דולר.



ראשי המינהלת של ליגת הכדורגל הבכירה באנגליה – הפרמייר ליג – ציינו כי הם מודעים להכרזותיו של גאידמק, אך העיתון הבריטי מציין כי בנו אלכסנדר עבר בדיקת נאותות כלכלית כאשר רכש את הקבוצה מאיש העסקים הקרואטי מילאן מנדריץ' ב-2006 תמורת 32 מיליון ליש"ט.



"טיימס" מספר לקוראיו כי צו הסגרה של האינטרפול הוצא נגד גאידמק בשל עיסקת מכירת נשק לאנגולה, וכי מדינת ישראל סירבה להסגירו. כמו כן, מוזכר כי רשויות החוק בישראל חקרו את גאידמק בחשדות להלבנת כספים ולקניית קולות בוחרים.



מאמן הכדורגל הישראלי אברהם גרנט הוא אחד המועמדים הראשיים לאמן את הקבוצה לאחר הרכישה, בעקבות קרבתו לסוכן זהבי. העיתון טוען כי גרנט ביקש שהות של שבועיים לאחר שקיבל הצעת עבודה מקבוצת היידוק ספליט הקרואטית, כדי לבחון אפשרויות תעסוקה אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully