וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הם ימי המיתון

רוני מולה

24.11.2008 / 12:02

חמישה אנשים סיפרו לנו באמת מה הם מרגישים לגבי המיתון - בעילום שם. כי אף אחד לא רוצה שהבוס שלו ידע מה הוא מרגיש

יונתן, עובד בבית ההשקעות גדול במרכז ת"א- "כל בתי ההשקעות ספגו פגיעה מאוד רצינית חוץ מאיתנו. אני לא יודע בדיוק איך זה קרה אבל אולי העובדה שהיינו מאוד זהירים לגבי הבורסה או העובדה שידענו לחזות את הנפילות ולהזיז דברים ממקום למקום, גרמה לבית ההשקעות שלנו לא ליפול בצורה מאסיבית. לכן אני לא דואג. לא מדברים אצלנו בחברה על פיטורין וכרגע אני רגוע. בבתי השקעות אחרים אני יודע שהמצב פחות טוב וכבר דובר על גל פיטורים של כ- 10% במקומות אחרים."

מורן, מורה בבית ספר יסודי ליד באר שבע- "פתאום אני מודה על כך שאני מורה. החינוך לא קשור למיתון, בטח ובטח בבית ספר יסודי. העבודה שלי פה בטוחה לפחות עד סוף שנה הבאה, כי אני מחנכת כיתה א' ואני נשארת איתם גם בשנה הבאה. מה שכן רואים פה בתקופה האחרונה מגיע דווקא מצד הילדים: הרבה מההורים שלהם לא מגיעים מאוכלוסיה חזקה, וילד שהיה מגיע עד עכשיו עם פרי וחטיף ליד הסנדוויץ', מוצא את עצמו עכשיו עם סנדוויץ' בלבד. זה מאוד קשה לראות את הדברים האלה."

עמית, עובד היי-טק באחד התאגידים הגדולים- "טירוף! עובדים מגיעים בבוקר ומפחדים להוציא את האף החוצה או להפסיק לעבוד לרגע כי הם מפחדים שיפטרו אותם. חלקם אפילו מגיעים חולים לעבודה כדי לא להפסיד ימים. בחודש האחרון פיטרו אצלנו בערך 60 עובדים, ואני מאמין שבחודש הבא, אם המצב לא ישתנה, יפטרו עוד עובדים."

יעל, כתבת בעיתון יומי גדול- "זה שהמצב של העיתון שלנו בכי רע, את זה כולם יודעים. אבל מה שהולך בתוך המערכת זה די סיוט. קיימת היסטריה שהלכה והתגברה עם הקריסה הגדולה בארה"ב: רוב העובדים כאן מחפשים כבר די הרבה זמן מקומות אחרים לעבוד בהם, אבל השוק רווי ועל כל מקום עבודה שמתפנה, קופצים עליו עשרות אנשים."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

גיא, עובד מכולת לשעבר - "במשך שנתיים עבדתי במכולת השכונתית כל יום בשעות אחה"צ, כשבעל המכולת היה פורש לענייניו וכדי לבלות זמן עם הילדים הקטנים שלו. לצערי, ואני חושב שגם לצערו, הוא נאלץ לפטר אותי אחרי שחודש שלם היתה במכולת הרגשה שאף אחד לא עושה קניות. כולם עברו לעשות את הקניות הגדולות שלהם ברשתות הזולות יותר, ולא קנו פה יותר מחלב ולחם. אפילו אני הרגשתי את זה. חודש כזה יכול לכווץ לו את הרווחים בצורה משמעותית. אני בטוח שחלק גדול מהאנשים לא באמת נמצאים במצב קשה, אלא פשוט נלחצו מהמצב והתחילו לצמצם בהוצאות וזה מובן. אני מקווה שעוד זמן קצר, הוא יצליח להתרומם ולהחזיר אותי לעבודה. אחרת, אני לא יודע במה אצליח למצוא עבודה.


רוצים לספר לנו איך אתם מרגישים? מה קורה בחברה שבה אתם עובדים? טקבקו וספרו לנו איך אצלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully