וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים מורים על ירידות של עד 2% בפתיחה; אתמול צנחה מניית סירקט סיטי ב-56%

יעל פולק

11.11.2008 / 14:47

סינרון, אלוט ווראז ייסחרו על רקע דו"חותיהן


המסחר בוול סטריט ייפתח על רקע חששות המשקיעים מההתרחשויות בסקטור הפיננסי, מחירי הנפט היורדים והמשך פרסום הדו"חות הכספיים של החברות. בשעה זו מורים החוזים העתידיים על ירידות של עד 2% במדדים המובילים.

אתמול הסתיים המסחר בוול סטריט במגמה שלילית: ירד ב-0.8% לרמה של 8,870 נקודות, נחלש ב-1.9% לרמה של 1,616 נקודות ומדד ירד ב-1.3% ל-919 נקודות. על רקע החששות, זינק מדד התנודתיות, הידוע גם בכינויו "מדד הפחד" ב-9.5%.

מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש דצמבר יורדים ב-2.3% ונסחרים ברמה של 60.88 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט צנח ב-10% בשבוע שעבר, בעקבות הירידות בבורסות העולם, העלייה במלאים בארה"ב והעלייה בשיעור האבטלה האמריקאי לרמת שיא של 14 שנים.

אתמול צנחו מניות בכ-25% במסחר בוול סטריט לאחר שאנליסטים מברקליס קפיטל ומדויטשה בנק העריכו כי ללא סיוע ממשלתי נוסף, לא תצליח החברה לשרוד. המניה נסחרת כעת בשפל של 62 שנים. בד בבד הודיעה GM על סדרת צעדים להגבלת הפסדיה.

AIG, ענקית הביטוח שדיווחה אתמול על הפסדי ענק בהיקף של 24.5 מיליארד דולר ברבעון, תוסיף לרכז עניין. הבנק הפדרלי הודיע אמש על שינויה של תוכנית החילוץ שבמסגרתה הולאמה AIG והרחבתה ל-150 מיליארד דולר.

מניית סירקט סיטי (סימול CC) קרסה עם פתיחת המסחר אתמול ב-56% והמסחר בה הופסק לאחר שרשת חנויות האלקטרוניקה האמריקאית, הגישה היום בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11) לקראת פשיטת רגל, בעקבות מחנק האשראי. סירקט סיטי הודיעה לפני שבוע על סגירת 155 סניפים - יותר מחמישית מסך חנויותיה - ועל פיטורי 17% מכוח העבודה שלה.

קיצץ 10% ממשרות בנקאי ההשקעות שלו בטוקיו, כחלק ממאמציו הגלובליים להקטין את כח העבודה, אמרו מקורות יודעי דבר לרויטרס. גולדמן פיטר יותר מ-10 בנקאים מתחום המיזוגים והרכישות ומצוותי שוקי ההון, כולל ארבעה מנהלים בכירים, נמסר. דוברת גולדמן סאקס בטוקיו סרבה להגיב.

ענקיות המשכנתאות המולאמות פאני מיי ופרדי מאק, כמו גם בכירים בתעשיית הדיור האמריקאית, צפויים להציג בקרוב תוכנית חדשה להקלה על תנאי המשכנתאות של הלווים. תוכנית זו תכלול קיצוץ בתשלום החודשי ומטרתה למנוע עיקולי בתים נוספים בארה"ב. כך דיווחו מקורות המקורבים לפרשה לסוכנות הידיעות בלומברג. על פי הדיווח תוכנית זו לא תכלול כספים מתוכנית החילוץ האמריקאית ששווייה 700 מיליארד דולר.

רשת בתי הקפה האמריקאית סטארבקס דיווחה על רווח נקי בסך 5.4 מיליון דולר בלבד ברבעון האחרון - רבעון הכספים הרביעי של סטארבקס. החברה דיווחה ברבעון המקביל על רווח נקי בסך 158.5 מיליון דולר, אך ברבעון האחרון רשמה הפרשות בגין ארגון מחדש.

במניות הישראליות, , יצרנית המתגים, הציגה היום את דוחותיה לרבעון השלישי: לאחר שברבעון הקודם רשמה החברה האטה משמעותית בעסקיה ונאלצה לפטר כ-160 עובדים, הצליחה החברה להביס את תחזיות האנליסטים: וראז סיימה את הרבעון עם הכנסות של 23 מיליון דולר, ירידה של 28.6% לעומת הכנסות של 32.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, סיימה החברה את הרבעון עם הפסד נקי של 5.4 מיליון דולר או 13 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 332 אלף דולר או סנט אחד למניה ברבעון המקביל.

, המייצרת ומשווקת מיכשור רפואי אסתטי, החמיצה את תחזיות השוק ורשמה הכנסות של 28.5 מיליון דולר, ירידה של 13.9% לעומת הכנסות של 33.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בניכוי הוצאות בגין אופציות רשמה החברה רווח נקי של 3.1 מיליון דולר או 11 סנט למניה, ירידה של 70.2% לעומת רווח נקי של 10.4 מיליון דולר או 37 סנט למניה ברבעון המקביל. החברה עצמה כתבה כי הרווח הנקי יעמוד על 3.4-3.7 מיליון דולר ברבעון והרווח למניה יעמוד על 11-13 סנט למניה. ציפיות השוק היו לרווח של 13 סנט למניה, כך שהחברה מחמיצה את תחזיות השוק.

, המתמחה בפתרונות אופטימיזציה לרוחב פס, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות שיא של 9.8 מיליון דולר, גידול של 40% לעומת הרבעון המקביל בו עמדו ההכנסות על 7 מיליון דולר וגידול של 3% מהרבעון הקודם בו עמדו ההכנסות על כ-9.5 מיליון דולר. בניכוי הוצאות בגין אופציות, ירידת ערך בגין ההשקעה ב-ARS והוצאות נוספות, רשמה החברה הפסד נקי של 1.6 מיליון דולר או 7 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 1.9 מיליון דולר או 9 סנט למניה ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully