וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות: חוזה אלביט עם אמברייר הברזילאית - מהלך אסטרטגי חשוב בצמיחתה

TheMarker

11.11.2008 / 14:48

אלביט מערכות דיווחה היום על זכייתה בחוזה עבור יצרנית התעופה הברזילאית אמברייר; אלביט נבחרה כקבלנית המשנה הראשית של אמברייר



בעקבות עסקת אלביט עם ייצרנית התעופה הברזילאית אמברייר, במסגרתו תספק אלביט מחשב בקרת אש, מערכות תצוגה וניהול תחמושת. מפרסמים בית ההשקעות לידר שוקי הון וכלל פיננסים ברוקארז' תשקיף על העסקה החדשה של אלביט.



האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון מאמין כי לעסקת אלביט החדשה חשיבות אסטרטגית מרובה. האנליסט צחי אבהרהם מכלל פיננסים ציין כי לאחר שאלביט חלפה מעל יעד המכירות של 20% באירופה, מוסיפה העסקה במרכז אמריקה עוד נדבכים לצמיחתה המהירה בשנים האחרונות".



אלביט מערכות דיווחה היום על זכייתה בחוזה עבור יצרנית התעופה הברזילאית אמברייר. אלביט נבחרה כקבלנית המשנה הראשית של אמברייר, שהיא מצדה הקבלנית הראשית של פרויקט שדרוג מטוס ה-AMX, מטוס קרב פרי פיתוח משותף של איטליה וברזיל, עבור חיל האוויר הברזילאי.



במסגרת הפרויקט, אלביט תספק מחשב בקרת האש הראשי של ה-AMX, מערכות תצוגה וניהול תחמושת, וכן מערכות ל"א אווירי מבית היוצר של חברת הבת אלישרא. שלב הפיתוח ואב-הטיפוס הראשוני של הפרויקט מוערך בכ-67 מיליון דולר; החוזה בכללותו, כלומר לרבות שלב הייצור, מוערך בכ-187 מיליון דולר, עם פריסה מתוכננת עד לשנת 2014. היקפו הכספי של הפרויקט אמנם אינו זניח, אך גם לא מהותי ביחס למחזורה הכולל של אלביט מערכות, כ-2.5-2.6 מיליארד דולר בשנה.



האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון מוצא חשיבות אסטרטגית רבה לפרויקט החדש אלביט המהווה עדות לשיתוף הפעולה הפורה בין אלביט לבין אמברייר. דוגמאות נוספות עליהן מצביע ברוגן הן הזמנה בהיקף של 10 מיליון דולר שקיבלה אלביט לאספקת מערכות אוויוניקה למטוס ה-AMX של אמברייר עבור חיל האוויר של ונצואלה, מערכת ה-EVS II עבור קו מטוסי המנהלים של אמברייר, ה-Lineage 1000 - (מערכת דור שני של מערכת הראייה המתקדמת EVS של אלביט המיועדת לשיפור הראייה של טייסים בתנאי מזג אויר קשים), ושילוב טכנולוגיית הל"א של אלישרא במסגרת פורטפוליו המוצרים של אלביט.



הערכת האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים ברוקארז' על הפרויקט היא כי "אלביט ממשיכה להתרחב באזורים גיאוגרפים חדשים. אמנם ארה"ב היא יעד העולמי המרכזי של החברה אבל לאחר שחלפה מעל יעד המכירות של 20% באירופה, אלביט גדלה גם בדרום אמריקה ובאסיה ומוסיפה עוד נדבכים לצמיחה המהירה שלה בשנים האחרונות".



בנוסף אומר אברהם כי אלביט מאותתת שהגידול בצבר ימשיך באותו המומנטום גם ברבעון הרביעי. זאת בנוסף לדבריו של בכיר בת'אלס הצרפתית שהתראיין אתמול ואמר שלאחר שיתוף הפעולה עם אלביט בפרוייקט ה-Watchkeeper בבריטניה, הוא צופה כי גם צרפת תאמץ תוכנית השקעה במלטים כבר בטווח הקצר ותכנית גדולה יותר בטווח הארוך". ת'אלס מקווה לזכות בפרוייקט המל"טים הצרפתי עם הצעה שמתבססת על ההרמס 450 של אלביט מערכות.



אלביט מערכות כבר סיפקה בשנה האחרונה, בפעם הראשונה, מערכות סקיילארק לצרפת בהיקף כספי נמוך של מיליוני דולרים בודדים. אלביט ציינה באותו המעמד כי היא מקווה שמכירה זו תהווה פתח לשיתוף פעולה גדול יותר בעתיד ונראה ששיתוף פעולה זה קורם עוד וגידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully