וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! ממשיכה לצמוח גם ברבעון השלישי

גידול של 11% בהכנסות הרבעון ושל 21% ברווח התפעולי. צבר ההזמנות נטו ממפרסמים עלה בכ- 11% לשיא של 17.2 מיליון שקל

וואלה!, פורטל האינטרנט המוביל בישראל, מפרסמת היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2008.

הכנסות הרבעון השלישי לשנת 2008 (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) הסתכמו בכ- 30.2 מיליון שקל לעומת כ- 27.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2007, גידול של כ- 11% ולעומת 27.8 מיליון שקל ברבעון הקודם, גידול של כ- 9%; הרווח הגולמי הסתכם בכ- 16.3 מיליון שקל לעומת כ- 13.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ- 23%; הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 6.3 מיליון שקל לעומת 5.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2007, גידול של כ- 21%; הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 4.5 מיליון שקל לעומת כ- 3.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 15%; ולעומת רווח נקי של כ- 4.3 מיליון שקל ברבעון הקודם המהווה גידול של כ- 5%. ה- EBITDA הסתכם בכ- 8.1 מיליון שקל המהווה גידול של כ- 7% לעומת הרבעון הקודם וגידול של כ- 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

צבר ההזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) עלה בכ- 11% מהרבעון הקודם לשיא חדש של - 17.2 מיליון שקל נכון ל-30 לספטמבר 2008. העלייה בצבר נבעה בעיקר מגידול במספר עסקות הפרסום השנתיות שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השלישי עומד על כ- 8.4 מיליון שקל לעומת כ- 4.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

וואלה! ממשיכה להוביל בנתוני חשיפה גם ברבעון השלישי. ע"פ נתוני סקר TIM ומערכות ComScore ו- Erate וואלה! הינו האתר המוביל בישראל בכל הפרמטרים של המדידה והינו עמוד הבית המוביל בקרב הגולשים הישראלים. מדי יום מבקרים בוואלה! כמיליון גולשים מכל שכבות הגיל והאוכלוסייה ומדי חודש כ- 5 מיליון גולשים. בכל קבוצת גיל אחוז הכיסוי (Reach) ומספר הגולשים באתר וואלה! הוא הגבוה ביותר בהשוואה לכל פורטל אחר בישראל.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!: "המשבר הכלכלי עלול להביא לירידה בתקציבי הפרסום. החברה נקטה בצעדי התייעלות בהתאם והיא נערכת במקביל לניצול הזדמנויות צמיחה ולמינוף הסינרגיה עם האחזקות החדשות - וואלה! Jobs והרשת החברתית מקושרים. הבחירות בארה"ב מיצבו את האינטרנט ככלי פרסומי ומערכתי דומיננטי. אנו מאמינים כי גם במערכת הבחירות הקרובה בישראל ימלא האינטרנט תפקיד מרכזי. וואלה! היא 'מדורת השבט' של האינטרנט הישראלי, והיא צפויה ליהנות מחלק משמעותי של תקציבי הפרסום לבחירות באינטרנט".

חיזוק תמהיל ההכנסות

ישועה מוסיף: "התפתחות חיובית מבחינת החברה היא שינוי תמהיל ההכנסות, כך שההכנסות הישירות מעסקים קטנים ובינוניים, שלא דרך משרדי פרסום גדולים, כמעט והוכפלו השנה. הדבר מגדיל את בסיס הלקוחות של החברה ומשפר את תמהיל ההכנסות וכן את הרווחיות. בנוסף, במהלך הרבעון האחרון עלו לאוויר ארבעה פרויקטים חדשים וייחודיים של תוכן שיווקי. התוכן השיווקי מהווה אלטרנטיבה נוספת למפרסמים לשלב את המותג שלהם באתר באופן חכם ואפקטיבי", הוסיף ישועה.

בן פלדמן, סמנכ"ל הכספים של וואלה!: "וואלה! ממשיכה להגדיל את ההכנסות והרווח התפעולי גם ברבעון זה. על אף הגידול העונתי בפעילות הסחר (בעיקר בתחום התיירות העונתי) שלה שיעורי רווח נמוכים יותר, נשמרו שיעורי הרווח שהוצגו ברבעון קודם, כך שלמעשה שיעורי הרווח שופרו בשני תחומי הפעילות. במקביל, יעילותה התפעולית של וואלה! ממשיכה לקבל ביטוי בתזרים מזומנים מפעילות שוטפת חיובי וחזק, המייצג את הרווח בתוספת הוצאות לא תזרימיות".

כניסה לתחומי צמיחה חדשים - רשתות חברתיות ולוחות דרושים

במהלך חודש אוגוסט 2008, הודיעה וואלה! על מהלך במסגרתו הגיעה לאחזקות של 34% ברשת החברתית "מקושרים" עם אופציה להגדלת אחזקותיה בחברה ל-51%. העסקה התבצעה על-ידי רכישה של 100% מחברת "לילה בא" וכללה גם את אתר הבילויים "לילה" שברשותה.

"נתוני הצפייה של אתר 'מקושרים' המשיכו לעלות בחודשים האחרונים וכך גם ההכנסות והרווחים ממנו. הצמיחה בהכנסות קשורה גם לעובדה שמדובר בסוג אחר של פרסום עם יכולות מיקוד ופילוח מאוד גבוהות. אנו מאמינים כי קיימת סינרגיה רבה בין אתר 'מקושרים' לוואלה! אשר תבוא לביטוי בחודשים הקרובים", אמר ישועה.

בנוסף, וואלה! נכנסה ברבעון האחרון לתחום הדרושים והשמת עובדים באמצעות הסכם שותפות עם חברת רדמץ' אינטרנשיונל (Redmatch International) במסגרתו רכשה 50% מפעילות Jobs MSN. במסגרת המיזם, הוקם אתר הדרושים וואלה!Jobs , המאפשר לוואלה! ליהנות לראשונה הן מהכנסות פרמיום מפעילות גולשים באתר והן מהכנסות משמעותיות מעסקים, שאינן באות מתקציבי פרסום. ישועה: "וואלה!Jobs כבר ממוקם היום כאתר הרביעי בגודלו בתחום. גם במקרה זה יש סינרגיה רבה בין וואלה! לפעילות החדשה אשר צפויה לבוא לביטוי הן במיצובו של האתר והן בהכנסות והרווחים ממנו".

וואלה! נהנית כיום ממגוון רחב של תחומי פעילות ומקורות הכנסה בהם פרסום הדיספליי (באנרים), פרסום בוידיאו, תחום הסלולר, פעילויות תוכן שיווקי ופרסום מבוסס חיפוש באמצעות מערכת AdVantage. "הרכישות האחרונות מהוות תשתית להגדלה וגיוון של תמהיל ההכנסות של החברה בעתיד הקרוב", אמר ישועה.

ישועה: "תחום הוידאו באינטרנט מתחזק והולך והוא צפוי להפוך למנוע צמיחה של הענף ב-2009. וואלה! מציעה לגולשים תכני וידאו איכותיים, כך שחלק משמעותי מהצפיות הן צפיות בקטעים ארוכים ופרקים שלמים. הדבר מאפשר לנו להציע למפרסמים ברייקים פרסומיים (הפסקת פרסומות במתכונת הטלוויזיונית) יעילים ביותר במחירים אטרקטיביים ביחס לפרסום בטלוויזיה".

ברבעון האחרון השיקה וואלה! את שירות הדואר הסלולרי שלה המאפשר גלישה לתיבת הדואר הפופולרית בישראל באמצעות המכשיר הנייד. ישועה: "וואלה! דואר בתהליך של צמיחה עקבית ואנו מחויבים להרחיב ולשפר את הפונקציונליות ואת רמת השירות במישורים השונים לטובת הגולש. עד כה יותר מ- 10,000 משתמשים כבר נרשמו לשירות הדואר הסלולרי של וואלה! ואנו צופים כי המספר ימשיך ויעלה. תחום הסלולר צמח בוואלה! בשנה האחרונה במאות אחוזים והוא צפוי להוות מנוע צמיחה חשוב בשנים הקרובות".

רענון דף הבית

במהלך חודש אוקטובר השנה, השיקה וואלה! בהצלחה את דף הבית המחודש של הפורטל, עם עיצוב מתקדם ששיפר את חוויית הגלישה וחשף יותר ערוצי תוכן. בנוסף, שודרגו מוצרי הפרסום הקיימים ולצידם שולבו כלים פרסומיים חדשים.

ישועה: "לוואלה! דף הבית הוותיק והאהוב ביותר באינטרנט הישראלי. היה חשוב לנו לשמור על האלמנטים המוצלחים בעמוד לצד חיזוק וחידוש במקומות בהן הדבר נדרש. צריך לפעול בזהירות כשמדובר בדף בית שמושך אליו כמיליון גולשים ביום ולשמחתנו ההשקה התקבלה בחיוב רב הן ע"י גולשים והן ע"י המפרסמים ומשרדי הפרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully