וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי שלוש המפלגות הגדולות בבריטניה מציעים קיצוץ מסים כדי לרכך את השפעות המיתון

סוכנויות הידיעות

11.11.2008 / 15:47

הגירעון התקציבי של הממשלה הבריטית - הגבוה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה


ראשי שלוש המפלגות הראשיות בבריטניה מציעים לבצע קיצוץ מסים לעסקים ולאנשים פרטיים כדי לרכך את השפעות המיתון, צעד שצפוי להגדיל את כמות ההלוואות של הממשלה.

מנהיג השמרנים, דיוויד קמרון, קרא לממשלה לקצץ את מס המעסיקים ב-4 מיליארד דולר (2.6 מיליארד ליש"ט), אך הביע התנגדות לממן את הקיצוץ באמצעות הלוואות, וטען כי הממשלה צריכה לעשות שימוש בחסכונותיה. המפלגה הליברל-דמוקרטית הציעה לקצץ בשיעורי מס ההכנסה, ואילו ראש הממשלה, גורדון בראון, מנהיג מפלגת הלייבור, טוען כי ממשלות בכל רחבי העולם צריכות להפעיל "חבילת המרצה מוסכמת".

משרד האוצר הבריטי דיווח על גירעון תקציבי של 37.6 מיליארד ליש"ט במחצית הראשונה של שנת הכספים - ההיקף הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. בראון מעוניין להמשיך ולהרחיב את ההוצאה התקציבית כדי להגדיל את ההכנסות ממסים.

"זה רעיון די מבהיל", בעיקר מכיוון שמדובר בסכומים מאד גדולים", טוען ג'ורג' באקלי, כלכלן מסניף דויטשה בנק מלונדון. "הם אולי חושבים שכיוון שהממשלה בכל מקרה צפויה ללוות הרבה כסף, עוד מיליארד לא יעלה ולא יוריד". הממשלה בבריטניה גובה מהאזרחים מסים בשיעור של 37.4% מהתמ"ג, יותר מאשר בגרמניה, ארה"ב או קנדה, אך פחות מאשר באיטליה, צרפת ויפאן, לפי נתוני הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully