וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הגיע לפאנדטק: לא עמדה בתחזיות האנליסטים ורשמה רווח נקי של 1.5 מיליון דולר

שמואל שוסטר

11.11.2008 / 16:03

הורידה את תחזיותיה לרבעון הרביעי והיא צופה כעת הפסד שינוע בין 2 ל-8 סנט למניה


המשבר במגזר הפיננסים מגיע גם , הפועלת בתחום עיבוד התשלומים ומספקת לבנקים ברחבי העולם פתרונות סליקה מאובטחים בזמן אמת. החברה הצליחה להציג שיפור בהכנסותיה, אך נראה כי הזעזועים שחווה המגזר העיקרי בו היא פועלת הקשו על חברת התוכנה מרמת גן לעמוד בתחזיות האנליסטים המוקדמות לרבעון.

בשורה העליונה סיימה פאנדטק את הרבעון השלישי עם גידול של 18% בהכנסות שהסתכמו ב-31.5 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, אז הסתכמו ההכנסות ב-26.6 מיליון דולר, אך פחות מהערכות האנליסטים שצפו להכנסות של 31.7 מיליון דולר. לגידול הכולל בהכנסות תרמה עליה של 25% בהכנסות משירותים, שהסתכמו ב-14 מיליון דולר וצמיחה של 25% בהכנסות מאכסון תוכנה שהסתכמו ב-5 מיליון דולר.

בשורה התחתונה רשמה פאנדטק רווח נקי של 1.5 מיליון דולר, או 9 סנט למניה - ירידה של 32% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד ומתחת לתחזית האנליסטים הממוצעת שעמדה כל 12 סנט למניה.

בניכוי הוצאות בגין פיצוי מבוסס מניה (אופציות לעובדים ולהנהלה) והוצאות בלתי מוחשיות נוספות רשמה פאנדטק רווח נקי של 3.3 מיליון דולר, או 20 סנט למניה - גידול קל בהשוואה לרווח של 3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007 ו-2.9 מיליון דולר שרשמה ברבעון הקודם.

"בזמן שאנו ממשיכים להציג גידול נאה אנו מצפים לדחיות מסויימות ברבעון הרביעי בסגירה של עסקאות עם מספק בנקים גלובליים שעשויים להיפגע מהתנאים המקרו כלכליים הלא יציבים". אמר ראובן בן מנחם, מנכ"ל החברה. "בראיה לשנה הבאה אנו מאמינים כי יש לנו צינור בריא של הזמנות גלובליות שיאזן כל סטיה מירידה אפשרית בהכנסות מלקוחותינו הנוכחיים. בנוסף, אני מאמין כי רבים מהמוצרים הקיימים שלנו ימשיכו להציג צמיחה ב-2009 ובהמשך הדרך".



פאנדטק מורידה את תחזיותיה לרבעון הרביעי וצופה כעת הכנסות שינועו בין 29.5 ל-30.5 מיליון דולר. בכל הנוגע לשורה התחתונה צופים בחברה הפסד נקי שינוע בין 2 ל-8 סנט למניה. לגבי 2008 כולה מעדכנת פאנדטק את תחזיותיה והיא צופה כעת רווח הכנסות שינועו בין 120.7 ל-121.7 מיליון דולר ורווח נקי שבין 13 ל-19 סנט למניה.

הבנק הקנדי RBC הוריד לפני כחודש את המלצתו למניית פאנדטק, מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר" ובמקביל חתך את מחיר היעד מ-15 דולר ל-12 דולר. בין הסיבות להורדת ההמלצה מנו בבנק "חששות מהירידה על הוצאות הקשורות לטכנולוגיות מידע במגזר הפיננסי" וכן את התחרות הגוברת לעסקיה של החברה. בנוסף, הוריד האנליסט דניאל מירון את תחזית ההכנסות השנתית לחברה לשנת 2009, והוא צופה כעת הכנסות בגובה 134.4 מיליון דולר, לעומת 138.2 מיליון דולר שצפה קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully