וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד אברמי וול: "מחצית החברות שהנפיקו אג"ח יתקשו לעמוד בהתחייבויותיהן - רובן עדיין בהכחשה"

שרון שפורר

11.11.2008 / 18:01

וול: במצב משברי, ההבדל בין היקלעות לחדלות פירעון לבין יציאה מהמשבר הוא כחוט השערה



"מרבית החברות נמצאות בשלב ההכחשה שבו הן מסרבות להכיר בחדלות פירעונן", כך אמר היום בכנס מימון תאגידי של די.סי.פייננס עו"ד אברמי וול ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'. לדבריו, במצב משברי, ההבדל בין היקלעות לחדלות פירעון לבין יציאה מהמשבר הוא כחוט השערה, ויכול להיות לעיתים תוצאה של החלטה אחת, ואף של עיתוי קבלתה. נכון להיום מרבית החברות מחכות לרגע האחרון על מנת להגיע להסדרי נושים במקום להתחיל בהליך מוקדם יותר. הן חוששות שעצם התהליך ידלוף ויפגע בתדמיתן עוד יותר - וזאת טעות שכן ניתן לבצע את הבדיקות מול הנאמנים והגופים המוסדיים בצורה דיסקרטית ועדיף שעה אחת קודם".



אברמי העריך גם כי מחצית מהחברות שהנפיקו אג"ח קונצרני יתקשו לעמוד בהתחייבויותיהן. לדבריו, הסיכוי למחזור חובות אלה במלואם במערכת הבנקאית הוא קלוש, הן נוכח ההיקפים חסרי התקדים של סכומי החוב והן בשל אי-הנכונות של הבנקים לקחת על עצמם חובות בעייתיים בהגדרה, בוודאי במצב הנוכחי בשוק האשראי ועקב המגבלות הרגולטוריות. גם מהלך של מימוש נכסים לצורך פירעון חובות עלול להיות הרסני בשוק משברי, המתאפיין בצניחת מחירים.



לדברי וול, ההסדר האופטימלי עם בעלי החוב מתבסס על המרכיבים הבאים או חלקם: "הזרמה של כסף חדש לתאגיד (בין על ידי בעלי מניות קיימים ובין על ידי משקיע חיצוני); תשלום מסוים במזומן למחזיקי האג"ח; ויתור על חלק מהחוב, ובעיקר המרתו למניות; פריסת היתרה; שינוי בתנאי האג"ח (שיעור הריבית, הוספה או שחרור של בטוחות וכדו'). מובן שאין חובה שההסדר יכיל את כל אלה, והמרכיבים הספציפיים והתמהיל ביניהם ייגזרו ממערכת הנסיבות הקונקרטית בכל מקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully