וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת החיסול נמשכת: נבחנות הצעות למכירת אפריקה תעשיות

מיכאל רוכוורגר

11.11.2008 / 20:10

אפריקה תעשיות נסחרת לפי שווי של 123 מיליון שקל והעסקה צפויה להתבצ


בעקבות המצב הקשה בשווקים, וצורך בכמה שיותר מזומנים בכדי לפרוע חובות בהיקף של מיליארדי שקלים, שבשליטת לב לבייב, עשויה להיפרד גם מהחברה הבת אפריקה תעשיות (לשעבר פקר פלדה), שהועמדה על ידי אפריקה על המדף.

אפריקה תעשיות עוסקת בייצור, עיבוד ומכירת צינורות ופרופילים,וכן שולטת בחברות , וכן בחברות אפוגיי וקו גז, ומעסיקה כ-1,400 עובדים. אפריקה ישראל קיבלה בתקופה האחרונה מספר הצעות לרכישת השליטה באפריקה תעשיות, אולם בשלב זה אין מגעים קונקרטיים. במידה שתגיע הצעה משביעת רצון, באפריקה יממשו את האחזקה באפריקה תעשיות - למרות שמדובר נכון להיום באחת החברות החזקות בקבוצת אפריקה שאינה פועלת בתחום הנדל"ן החבוט.

עם זאת, בשל המשבר בשווקים והחששות ממיתון עולמי שיפגע קשות גם בתעשיות מסורתיות, כמו פלדה, מניית אפריקה תעשיות איבדה בשנה האחרונה 78%, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 123 מיליון שקל בלבד. במידה שאפריקה תגיע לעסקת מכירת אפריקה תעשיות השווי לפיו תתבצע העסקה צפוי להיות גבוה בעשרות אחוזים.

למרות שאג"ח סדרה א' של אפריקה תעשיות קיבלה לפני כחודש דרוג גבוה מחדש על ידי מידרוג - A2 - הן נסחרות בתשואת זבל של 25%, המביעות חשש של המשקיעים באשר ליכולת פירעון החוב והמשך יישום האסטרטגיה העסקית של החברה.

כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker לפני כחודש, הודיע נדב שחר מנכ"ל אפריקה תעשיות, על סיום תפקידו לאחר פחות משנתיים בתפקיד. שחר הצטרף לתפקיד מנכ"ל ויו"ר חיפה כימיקלים שבשליטת אחים טראמפ, וצפוי לסיים את תפקידו באפריקה תעשיות בינואר 2009. טרם נמצא לו מחליף.

מלבד אפריקה תעשיות, מנסה אפריקה ישראל למכור את 5 הנכסים המניבים של אפריקה נכסים בישראל (בהם קניון רמת אביב), מגדל הקריה, מגדל אפריקה ישראל. בתחילת השבוע מכרה אפריקה מגורים לחברת יעיל של עידו חג'יג' כ-80 מגרשים ביישוב סביון תמורת 190 מיליון שקל. אפריקה גם מתכננת פיטורים של עשרות מעובדיה ברחבי העולם, לאחר שסגרה את המטה שלה בהונגריה.

בשל החשיפה הגדולה לנדל"ן בכל רחבי העולם, מניית אפריקה ישראל צנחה בשנה האחרונה בכ-86.5% ואיבדה משוויה למעלה מ-25 מיליארד שקל, מאז השיא במאי 2007. החברה נסחרת כיום לפי השווי של 2.5 מיליארד שקל. גם איגרות החוב של אפריקה נסחרות בתשואות דו ספרתיות של עד כ-30%, המביעות חשש של המשקיעים מפני יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי בעלי האג"ח. אפריקה ישראל מסרה בתגובה: " בהיותה חברה ציבורית, אפריקה תדווח על מהלכיה העסקיים כנדרש, כשיהיה על מה לדווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully