וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי לסט: "מי שרואה עצמו מקורב לדלק וחושב שיהלי שפי צריך ללכת הביתה - שיזדהה"

מיכאל רוכוורגר

11.11.2008 / 20:59

יו"ר דלק ל-TheMarker: "קבוצת דלק מעולם לא נפרדה מעובדיה דרך דפי העיתון"



הסאגה סביב עסקת רכישת 41% מבית ההשקעות אקסלנס על ידי הפניקס מידי מייסדיה גיל דויטש ורוני בירם, תמורת 700 מיליון שקל - ממאנת להתפוגג. "כל מי שמגדיר את עצמו כמקורב לקבוצת דלק וסבור שעבור יהלי שפי, מנכ"ל הפניקס, יהיה טוב יותר אם ילך הביתה כמה שיותר מוקדם, אני מזמין אותו או אותה להזדהות בשם ולא לספק כותרות בעלמה", כך מציין ל-TheMarker גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק.



זאת על רקע ההערכות שנפוצות כי שפי עשוי לסיים את תפקידו כמנכ"ל הפניקס בתקופה הקרובה.
לסט הוסיף כי: "קבוצת דלק מעולם לא נפרדה ממנהליה דרך העיתון וכך לאתעשה גם בעתיד עם או בלי קשר למקרה של שפי",ואמר כי בשל העובדה כי הוא לא מכהן כדירקטור או בעל משרה בהפניקס אין בסמכותו לקבל החלטה שכזו.



אהוד שפירא, יו"ר הפניקס סיפר ל-TheMarker: "כל פעם אני מקבל פניות שכאלה לגבי יהלי שפי, ואולם משיחות האחרונות שניהלתי עם בכירים בקבוצת דלק לא שמעתי על המהלכים לסיום תפקידו של שפי או חוסר שביעות רצון מתפקודו".



הפרשה החלה עוד בתחילת השבוע כשיהלי שפי אמר בראיון ל-TheMarker כי העסקה לרכישת אקסלנס טובה והמחיר שנקבע לבית ההשקעות אינם מנותקים מהמציאות. אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, גיבה אתמול את דבריו של שפירא וציין כי קבוצת דלק עומדת מאחורי כל ההחלטות המשפטיות וחשבונאיות שאותן בוחנת כיום הפניקס באשר לעסקה. במסרים הסותרים האלו יש כדי לייצג את הפער בין המציאות שבו חיה הפניקס, שעדיין מאמינה בעסקה (וכן המנכ"ל שלה, המסביר כי לחברה אין בעיה להשיג 700 מיליון שקל) לבין הגישה והכוונות של קבוצת דלק ותשובה.



בשבוע שעבר חשפה הפניקס את נוסחת המחיר שלפיו היא עשויה לרכוש מרוני בירם וגיל דויטש 40% נוספים מבית ההשקעות אקסלנס (40% מבית ההשקעות כבר נרכשו מידי בירם ודויטש ב-2005). העסקה, שעליה סוכם בימי הגאות של סוף 2005, עשויה לכרות לחברת הביטוח בור גדול בדו"חות הכספיים.



לבירם ודויטש יש אופציה למכור את יתרת האחזקות שלהם באקסלנס (20.5% כל אחד) עד 2010. הנוסחה לחישוב מחיר המכירה מתבססת על ההון העצמי והרווח הנוכחיים של אקסלנס, המשקפים לבית ההשקעות מכפיל רווח של יותר מ-16. הנוסחה גוזרת לבית ההשקעות שווי של 2 מיליארד שקל - פי ארבעה משוויו בבורסה.



אם העסקה תושלם על פי תנאיה המקוריים, הדבר צפוי לגרום להפניקס הוצאות כבדות בהרבה מהמתוכנן. בקבוצת דלק שכרו את עו"ד רם כספי ודליה טל, שיחפשו כנראה דרכי מילוט מהעסקה. בין השאר מנסים בדלק לחפש את השפעת הקירבה המשפטית בין שפי לבירם (אחותו נשואה לשפי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully