וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמפא מעכבת את שכר עובדיה בשל התנגדותם למעבר לחוזים אישיים

חיים ביאור

11.11.2008 / 21:38

החברה במגעים למכירתה לקריסטל, שעובדיה מועסקים בחוזים אישיים



הנהלת אמפא מוצרי צריכה מעכבת את תשלום שכר עובדיה לאוקטובר ורק מקצת העובדים קיבלו 40% משכרם. בכך החריף אתמול העימות בין הנהלת החברה לעובדיה, הנתמכים על ידי ההסתדרות. הנהלת אמפא דורשת מ-350 העובדים בחברה לעבור ממסגרת הסכם קיבוצי, המעניק ביטחון תעסוקתי, לחוזים אישיים. במקביל דורשת ההנהלה כי יפורק ועד העובדים ושההסתדרות לא תהיה צד בחתימה על הסכמי שכר.



דרישות הנהלת אמפא מגיעות בעקבות מהלכים למכירת החברה לקריסטל, שעובדיה מועסקים בחוזים אישיים ולא הקימו ועד. קריסטל, שבבעלות משה ממרוד, היא הלקוח הגדול ביותר של אמפא ולה זכות סירוב ראשונה לכל עסקה למכירת אמפא. הנהלת קריסטל תבקש להנהיג חוזים אישיים בחברה המאוחדת שתקום לאחר עסקת הרכישה.



ההסתדרות והוועד באמפא מתנגדים לדרישה להעביר את עובדי אמפא לחוזים אישיים. לטענת נציג הסתדרות המעו"ף (הסתדרות הפקידים לשעבר - הארגון הגדול ביותר בהסתדרות הכללית), מרדכי גלר המעבר לחוזים אישיים עלול לבשר על גל פיטורים גדול בחברה. לטענת מנכ"ל אמפא, שחר מלאכי, 300 מהעובדים כבר הסכימו לשינוי בדפוסי ההעסקה ורק 50 מסרבים למהלך. ואולם, לטענת גלר, כל העובדים מתנגדים למעבר לחוזים אישיים.



דובר ההסתדרות אמר אתמול: "אנו מצפים שהנהלת אמפא תשלם לאלתר את מלוא המשכורות לעובדים, כדרוש על פי החוק, אחרת נראה בכך הפרת אמון ולא נחדש את המשא ומתן עמה". מאמפא נמסר בתגובה כי "החברה עושה את כל המאמצים כדי לפתור את המחלוקת, כשבמרכז מעייניה שמירה על מקום עבודתם ועתידם של העובדים".



אמפא מוצרי צריכה היא החברה הגדולה ביותר בישראל בתחום השירות למוצרי חשמל. היא נמצאת בבעלות שווה של אמפא שבשליטת שלומי פוגל ונחושתן שבשליטת לוי קושניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully