וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגם הערוץ הראשון: ניר ברקת מוביל עם 50%; מאיר פרוש עם 42%

יהונתן ליס

11.11.2008 / 22:50

בתל אביב: רון חולדאי אופטימי, דב חנין מקווה למהפך



מאת: יהונתן ליס, יאיר אטינגר ותמר מרום



בבחירות בירושלים מוביל המועמד החילוני ניר ברקת, כך מלמד מדגם שערך הערוץ הראשון. על פי המדגם, 8% יתרון למועמד החילוני שזכה ל-50% מהקולות, על פני יריבו החרדי, מאיר פרוש שזכה רק ל-42% מהקולות. על פי המדגם, המועמד ארקדי גאידמק קיבל 7%, והמועמד דן בירון קיבל 1%.



יש לציין, כי מדובר בסקר וכי התוצאות אינן חד משמעיות. כזכור, בפריימריז למפלגת קדימה העידו הסקרים על פער משמעותי בין המתמודדים שאול מופז וציפי לבני, פער שהצטמצם משמעותית עם קבלת תוצאות האמת.



במטות של ברקת ופרוש לא ממהרים לקבל את תוצאות הסקר הטלפוני שנערך בשלושת הימים לפני הקלפיות. בקרב פעילי בקרת קיים חשש גדול מאוד מפני תקדים 2003. אז הם הוכרזו כמנצחים ופתחו שמפניות רק כדי לגלות לפנות בוקר שאורי לופוליאנסקי החרדי זכה בראשות העיר.



גם במטה פרוש ממעיטים בערך התוצאות. איש התקשורת דודי זילברשלג לפעילים אמר במטה פרוש : "אל יירך לבבכם, הסיפור של הסקר הוא סיפור שקרי, סיפור שלא היה ולא נברא". לדבריו זוהי התנהגות תקשורתית לא הוגנת כלפי פורוש. "אנו מאמינים רק במספרים האמיתיים, אנחנו לא אוכלים לוקשים, אנחנו נאכל את תוצאות האמת". הטענה במטה פורוש כלפי הסקר היא שלא מדובר במדגמי יציאה מהקלפיות אלא בסקר טלפוני שנערך במהלך שלושת הימים האחרונים ולכן אין אינדיקציה בכך לתוצאות האמת. עוד נטען במטה פרוש כי לפי מדגם פנימי הפער בין שני המועמדים עומד רק על 2%. ח"כ לשעבר הרב מנחם פרוש, אביו של מאיר, הגדיר את הסקר "פנטזיה של רצון" של התקשורת.



במטה חולדאי: "שום דבר לא בכיס שלנו, אבל אנחנו מאוד חזקים"



מאת: יגאל חי



לקראת תום ההצבעה, מחנותיהם של שני המועמדים הראשיים לראשות העיר תל-אביב הביעו אופטימיות. מנהל מסע הבחירות של ראש העיר תל-אביב רון חולדאי, נסים דואק, אמר הערב (שלישי) כי מהנתונים עד כה נראה שאחוז ההצבעה לא גבוה משמעותית מהבחירות ב-2003. לדבריו, "לצורך מהפך, דב חנין צריך להביא עוד 30 אלף מצביעים, והיינו צריכים לראות תורים ארוכים בדרך לקלפיות". הוא הוסיף כי גם אם התרחיש הזה יתממש, לפעילי הקמפיין תהיה תוכנית נגד.



"אנחנו עדיין דרוכים ואנו יודעים ששום דבר לא בכיס שלנו. השעות האחרונות הן העמוסות ביותר. המסר שלנו הוא לא להתעורר מחר עם ראש עיר ועירייה שלא רציתם. אנחנו לא חזקים מאוד בצעירים, אפשר גם להבין את זה. אנחנו הממסד, עשר שנים בשלטון ועם זאת אנחנו מאוד חזקים בקהילה", הוסיף דואק.



חולדאי נמצא מאז הבוקר בסיורים בקלפיות ברחבי העיר. לאחר שהצביע בבית ספר "נעמי שמר" בתל ברוך, החל בסיור בשכונות נווה אביבים ובבלי. בין הביקורים בקלפיות, עצר חולדאי לשתות קפה בבית הקפה אולגה. תושבים רבים ניגשו אל ראש העיר, חיבקו אותו והביעו תמיכה במועמדותו. מנגד, ניגשו אליו כמה תושבים שהתלוננו בפניו על בעיות חניה והיעדר גינות ציבוריות.



דב חנין, שמקווה לכפות סיבוב שני על חולדאי, סייר הבוקר בין בקלפיות בשדרות רוטשילד, משם המשיך לקלפי בבית הספר לאומניות ואז עשה בדרכו לקלפי בשכונת נווה צדק. לאחר מכן הוא מתכוון לסייר בשכונת כפר שלם, ובשעות הצהריים עצר לאכילת פלאפל בשכונת התקוה. מאוחר יותר הגיע אל שכונת פלורנטין, אחד המעוזים שלו במערכת הבחירות, והתקבל בקריאות: "הוא, הא, מי זה בא, ראש העירייה הבא".



במהלך הסיור אמר המתמודד כי "קרה היום משהו חשוב בתל-אביב-יפו. הציבור בעיר הראה שהוא בוגר ובעל נכונות לאתגרים חדשים. אלף מתנדבים פעלו למעננו. תנועת 'עיר לכולנו' היא סיפור אופטימי של התלהבות והתגייסות. זה משהו אדיר. התחושה שלי לגבי התוצאות היא מצויינת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully