וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן להתחיל לעבוד בשבילנו

רותם שטרקמן

12.11.2008 / 6:58

בחירות מקומיות



>> בוקר טוב ומזל טוב לנבחרים ולנבחרות. אתם ודאי עדיין בשלב החגיגות, ועוד לא נתתם דעתכם על העתיד. אבל בעוד כמה ימים ישקע האבק, והרחובות יתרוקנו מהתמונות המזויפות והסיסמאות המופרכות. צלצולי הברכה יתמעטו, וזרי הפרחים ששיגרו בעלי העסקים ייבלו - ואז תוכלו להתיישב בנחת על הכיסא בלשכה החדשה.

לא רבים הם המנהלים במשק שזוכים לחוזה העסקה לחמש שנים מראש שכולל שכר נאה, השפעה גדולה וכיבודים לרוב. בתקופה כלכלית כל-כך מורכבת ומשבר עתידי בשוק העבודה, די ברור שהג'וב שבו זכיתם - לא רע. אבל אל תשכחו, זכיתם להתחבר לעטין הציבורי, רק כדי שתוכלו לנהל רשות בראש שקט.



היכנסו למשרד בחרדת קודש. באתם לעבוד למעננו, ורק אותנו, תושבי העיר שלכם, אתם צריכים לראות לנגד עיניכם. את הילדים שלנו שבאים כל בוקר לגנים ולבתי הספר, את ההורים שחוצים כביש בלילה בדרך להצגה ואת גרף מחירי הדירות שלנו.



נכון, היו כמה מאתנו שעבדו למענכם, ולכמה מהם יש בכך אינטרס כלכלי, אבל עליכם לשכוח אותם ומיד. מהיום אתם עובדים אצל כולנו. אנחנו הלקוחות שדואגים למשכורת שלכם, והמטרה שלכם היא לנהל את המערכת החשובה והגדולה שעליה הופקדתם לרווחת כולנו.



ספק אם יש תחום במשק שבו רמת הניהול ירודה מזו הקיימת בשלטון המקומי. כמה מהנבחרים משתמשים בכוח שהוענק להם למינוי מקורבים, ולסיוע לחברות ולעסקים שהם חפצים ביקרם. הם סוגרים כביש רק בגלל מקורב שגר בסביבה, נותנים אישור בנייה בשל קשר משפחתי לחבר מועצה ורוכשים ציוד ושירותים מעסקים של פעילים.



אתם שולטים על 45 מיליארד שקל



ייתכן שלכמה מכם קצת קשה להבין כמה כבדה האחריות שלכם. רשות מקומית היא ארגון מורכב המשרת אלפי אנשים ועסקים, ואמור לפעול תחת מגבלות תקציביות וכללי מינהל תקין. אתם שולטים על תקציבי ענק שמסתכמים בכ-45 מיליארד שקל. תל אביב מוציאה יותר מ-3.5 מיליארד שקל בשנה, אבל גם בערים הקטנות יותר מדובר בסכומים גדולים מאוד. חדרה, למשל, חולשת על תקציב של יותר מ-400 מיליון שקל.



הטיפול בכסף אינו הכל. אתם גם מנהלים עשרות אלפי עובדים ועוסקים במינויים ברשות, בוועדותיה השונות ובחברות העירוניות. כמה מהאנשים שתמנו יישבו, למשל, בוועדות התכנון והבנייה, שמרכזות כוח רב ונתונות למניפולציות של גורמים אינטרסנטים.



המשכורות הגבוהות של הבכירים, הביורוקרטיה המייגעת, הבזבוז והשחיתות מעלים את הצורך במנהיגים מעולים ונמרצים שיובילו רפורמות, התייעלות ושינויים מבניים. אין טעם להסתכל לעבר משרדי הממשלה בירושלים. העסקנים הפוליטיים, הח"כים וחברי מרכז במפלגות הם בין הבודדים שמרוויחים מהמנגנונים המנופחים ברשויות.



בסדרת כתבות שהושלמה השבוע ב-TheMarker (בדיקת City) הראינו שיש רשויות שמתנהלות מצוין, ואחרות שדורשות שיפור מיידי. שיש ראשי רשויות שיודעים לנהל, ואחרים שצריכים לעבוד במקום אחר. ניהול כספים וכוח אדם בסדרי גודל כאלה דורש התמחות, ניקיון כפיים ומוטיווציה.



חלק ממאות מיליוני השקלים שעליהם הופקדתם, יכולים בקלות להישפך לבור האשפה המקומי או להיות מחולקים לגורמים לא ראויים. אבל הם גם יכולים לשמש לשיפור התשתיות והשירותים בעיר שלכם. מעתה הכל תלוי בכם. היו מנהלים טובים והוגנים במערכת שהופקדה בידיכם, ומנהיגים נלהבים לתושבי העיר. זה יכול אפילו לסייע לכם בבחירות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully