וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך דרשה מאלי אלעזרא ומהכשרה ביטוח לחכות עם הלוואת בעלי העניין

מאת חגי עמית ואתי אפללו

12.11.2008 / 6:58

ביום ראשון אושרה עסקת בעלי עניין שבמסגרתה תעניק הכשרה ביטוח שבשליטת אלעזרא הלוואה של 30 מיליון שקל לחברת אפרידר - גם היא בשליטת אלעזרא. ברשות לא היו מרוצים



>> הכשרת הישוב חברה לביטוח, שבשליטת איש העסקים אלי אלעזרא, הודיעה אתמול כי לאחר דיון שקיימה עם רשות ניירות ערך, החברה תערוך בדיקה חוזרת של תוצאות האסיפה הכללית שקיימה ביום ראשון, וכי עד לסיום הבדיקה החברה לא תפעל על פי התוצאות שעליהן דווח.

ביום ראשון אושרה באסיפה הכללית של הכשרה ביטוח העסקה שבמסגרתה תלווה החברה ב"הלוואת בעלי עניין" 30 מיליון שקל לחברת הבנייה הפרטית של אלעזרא, אפרידר, בריבית של 7.5%.



מצבה של הכשרה ביטוח אינו מזהיר. החברה צריכה לפרוע איגרות חוב והלוואות בהיקף של 65 מיליון שקל עד סוף 2008 (האג"ח הונפקו בהכשרה ביטוח אחזקות, המחזיקה בחברת הביטוח עצמה). בימים אלו עוסקות החברה וכל קבוצת אלעזרא בניסיונות לגייס את הכסף כדי לפרוע את האג"ח.



מכיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין, יש צורך על פי חוק באישור של שליש מבעלי המניות, שאינם בעלי עניין אישי באישור העסקה, כדי להעבירה.



אלעזרא והחברות שבשליטתו מחזיקים בכ-82% מהמניות בחברה. שאר ה-18% מהמניות מפוזרים בין גופים מוסדיים וגופים פרטיים.



מי שתמך בעסקה היו הגופים המוסדיים שמחזיקים במניות הכשרה ביטוח - פריזמה וקופת הגמל של עובדי האוניברסיטה העברית בירושלים.



שני בעלי מניות גדולים שמחזיקים כל אחד בכ-6% מהחברה הם יעקב לוקסנבורג ובית ההשקעות אקסלנס.



לוקסנבורג, שככל הנראה מתנגד להלוואה, כלל לא הצביע, בגלל בעיות באישור ייפוי הכוח של הנציג מטעמו. הסיפור המעניין הוא דווקא אקסלנס. בית ההשקעות מחזיק גם במניות וגם באג"ח של הכשרה ביטוח, ועל כן הוא הגדיר את עצמו למען הזהירות כבעל עניין אישי באישור העסקה, וקולו לא יכול להיכלל במניין הקולות הנדרשים לאישורה.



הטוויסט נמצא בעובדה שבאקסלנס התנגדו לעסקה במהלך האסיפה. כלומר, קולו של בית ההשקעות כלל לא נכלל במניין הקולות, על אף שבפועל הוא הצביע.



ההצבעה של אקסלנס עוררה שאלה משפטית. החוק קובע כי בעל עניין אישי באישור העסקה לא ייכלל במסגרת השליש התומך באישור העסקה. לא ברור מכך שהוא לא יכול להימנות עם שני השלישים המתנגדים לה.



אם אקסלנס, כבעל עניין, מרוויח מההלוואה ובכל זאת מתנגד לה - מדוע שקולו לא ייספר?



ברשות פנו להכשרה ביטוח כמה פעמים בעבר בבקשות להבהרה בנוגע להלוואה. אתמול התבקשה הכשרה ביטוח לעצור את העסקה ולבצע בדיקה בנוגע לדרך שבה היא אושרה באסיפה - הן סביב התנגדותו של אקסלנס והן סביב המחסור בייפוי כוח של נציגו של לוקסנבורג.



מהכשרה ביטוח נמסר: "כל הפעולות באסיפה הכללית נעשו על פי החוק והדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully