וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מאיים על הרוכשים של סופר זול גבירול?

עמית בן-ארויה

12.11.2008 / 8:56

הסופר התל-אביבי נסגר בהוראת בית המשפט. המפרק: "גורמים הקשורים לעולם התחתון הפעילו על הרוכשים לחץ ואיומים כדי לשכנעם לסגת"

כוח משטרתי של 15 שוטרים סגר אתמול את המרכול סופר זול גבירול שמול כיכר רבין בתל אביב. זאת לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך הורתה כי המפרק יתפוס חזקה במקום בתוך 24 שעות.

המרכול עובד 24 שעות ביממה ובעל מחזור שנתי של 18 מיליון שקל. חברת גבירול 76, שבבעלותה המרכול, נוהלה על ידי שרון חזן, שנקלע לקשיים כלכליים בסוף 2003.

בינואר 2004 חתם חזן על הסכם למכירת המרכול לחברת ראש מרקט, שנוסדה על ידי אחיו רפאל חזן כשבוע לפני המכירה, בתמורה ל-860 אלף שקל. בפברואר 2005 הוצא צו פירוק נגד חברת גבירול 76, וביולי 2005 הוכרז שרון חזן כפושט רגל. בתחילת 2008 קבעה אלשיך כי מכירת חברת גבירול 76 לראש מרקט היתה למראית עין בלבד, ונועדה להבריח את נכסי החברה מנושיה - ולכן היא מבוטלת.


ניסיון לאתר מפעיל חדש

המפרק, עו"ד רונן מנור, מנסה בתקופה האחרונה לאתר מפעיל פוטנציאלי למרכול. לפני שבועיים הודיע עו"ד יעקב בטש למפרק כי מרשיו, רוכשים פוטנציאליים, מעוניינים לסגת מרכישת העסק "בשל לחצים כבדים מצד גורמים שונים במטרה להניא אותם מכוונתם לקיים את ההסכמים לרכישתו והפעלתו של המרכול". אותם מפעילים הגיעו למסקנה כי "אין להם עניין להתקשר בעסקות בקשר לנכס הקשור, בצורה כזו או אחרת, עם גורמים מפוקפקים".

ביום ראשון שלח מנור הודעה לבית המשפט שבה הבהיר כי "גורמים הקשורים לעולם התחתון הפעילו על המפעיל הפוטנציאלי לחץ כבד ואיומים כדי 'לשכנעם' לסגת מהצעתם". לדבריו, גם מפעילים פוטנציאליים אחרים נסוגו מכוונתם לרכוש את העסק, ועד כה לא הוגשה אף הצעה חדשה. אלשיך הורתה למנור לתפוס חזקה במקום בתוך 24 שעות, ולנסות לאתר מפעיל חדש. רו"ח עופר אלקלעי מלווה את הליך ההפעלה של המרכול.

עו"ד יוסי כהן המייצג את ראש מרקט מסר בתגובה: "המפרק סוגר עסק חי, מקטין את השווי שלו בצורה דרסטית וגורם לנזקים קשים עקב מלאי מתכלה שייזרק לפח. כל זאת, בלי כל מטרה שהיא. נבצר מבינתי מדוע המפרק פנה באופן דרמטי לבית המשפט. אנו הודענו פעמים רבות שנכבד כל צו בית משפט באופן מיידי. מדוע היה צריך להטעות את בית המשפט ולגרום לו להאמין שצריך 15 שוטרים כדי לקבל נכס שמרשתי היתה מוכנה למסור מיידית?

"ראש מרקט מכחישה הפעלת לחצים וטוענת כי ההיפך הוא הנכון. מרשתי שיתפה פעולה עם המפרק ללא סייג. המפרק נהג כפיל בחנות חרסינה". (פש"ר 2312/04 בש"א 18793/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully