וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כל הכבוד לפורטל, הגולשים ב-mako מתעניינים בדבר אחד

מאת מעיין כהן

12.11.2008 / 8:03



>> בפסטיבל ראש פינה לטלוויזיה וקולנוע שנערך בסוף השבוע, הכריז שרול בן-ברוך, עורך אתר התוכן של 2 קשת, mako, כי: "mako הוא לא אתר וידיאו, אלא פורטל תוכן שכולל גם וידיאו". בן ברוך התנבא ואמר: "mako הולך להיות ערוץ 2 של האינטרנט, ותוך מקסימום שנה הוא יהיה בחמישייה הפותחת של האתרים בישראל".

בינתיים מסתמן, כי mako מספק את הסחורה השאפתנית של יוצריו. השבוע התפרסמו נתוני גוגל טרנדס לאתרים, מהם עלה כי mako נהנה מכ-180 אלף גולשים ייחודיים ביום - נתון זה התייחס ל-28 באוקטובר - היום בו שודרה תוכנית הדחה של "האח הגדול".



הנתון גבוה ממספר הגולשים היומיים שלו זכה אתר קשת בספטמבר - 100 אלף גולשים ייחודיים ביום - ובכך מתקרב mako בצעדי ענק לנענע10 ונהפך לאתר הרביעי בגודלו בישראל (לא כולל אתרים בינלאומיים דוגמת פייסבוק).



ואולם, האם הגולשים באמת מעוניינים בתכנים שמציע האתר העצמו, או שמא אך ורק בעלילות הדיירים בווילה של "האח הגדול"?



נכון לעכשיו, מונה צפיות באתר שהוצב בראש כל אייטם מגלה, כי בעוד אייטמים הקשורים לאח הגדול זוכים לאלפים רבים של צפיות, הרי שאייטמים בנושאים אחרים מסתפקים לרוב במאות בודדות. כך לדוגמה, "גם אולמרט כבר הצביע בירושלים", ידיעה שפתחה את האתר בשעה 11:50 בבוקר אתמול, רשמה שעתיים וחצי מאוחר יותר, 153 צפיות לפי מונה הצפיות; ואייטם בערוץ נשים שזכה להפנייה הפרובוקטיווית "סליחה, את אוהבת נשים במקרה?" זכה לכ-500 צפיות יום לאחר שעלה לאוויר.



אלא שבערוץ "האח הגדול" המספרים שונים לחלוטין. קטע וידיאו מן התוכנית של יום ראשון, שבו בוחרים הדיירים את המועמדים להדחה, זכה ליותר מ-63 אלף צפיות. אייטם הנושא את הכותרת "סקופ בלעדי: מה באמת קרה בין ונסה לצבר, ואיך שפרה קשורה לעניין?" זכה ליותר מ-5,000 צפיות.



"הפיצ'ר הזה של מונה הצפיות יניב לקשת הרבה כאב לב", חזה אתמול בכיר בענף. "כשיש לך 200 צופים באייטם, זה לא דבר שאתה רוצה לפרסם".



יובל נתן, העורך הראשי של mako, מסר בתגובה: "אנחנו לא מסתירים את העובדה שנכון להיום רוב הגולשים שלנו מעוניינים ב'אח הגדול', אבל לשמחתנו מדי יום אנו מגלים שהם נודדים לחלקים אחרים של האתר. עובדתית, אחרי שבועיים באוויר, mako מצליח לעניין יותר גולשים מאתר קשת בימיו הגדולים, ואין לי ספק שהמגמה הזאת תימשך".



לגבי מספר הצופים באייטמים שאינם של "האח הגדול" אומר נתן: "ב-mako, בניגוד לאתרים אחרים, אנו מפרסמים בכל אייטם את כמות הכניסות אליו, ואני קורא גם לאתרים אחרים לנהוג באופן דומה. כך היינו מגלים כמה גולשים בוואלה קוראים תוכן וכמה מהם בסך הכל משתמשים באתר ככניסה למייל, כמה גולשים ב-ynet מעיפים מבט בדף הבית וכמה טורחים להיכנס לכתבות וכמה גולשים בנענע צורכים תוכן וכמה מהם יושבים כל היום על משחק הבאבלס".



מנענע10 נמסר: "נענע10, ככל האתרים הגדולים, היא חלק מוועדת המדרוג לאינטרנט ומצפה בקוצר רוח לתחילת המדידה האובייקטיווית של הטראפיק". מוואלה נמסר, כי היא מאחלת בהצלחה לאתר החדש של קשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully