וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות ליבוא בשר כבש: לא להכליל במכס את הוצאות הכשרת הבשר בדרום אמריקה

מאת עמית בן-ארויה

12.11.2008 / 8:03

בשל חוק הבשר ומוצריו, האוסר על יבוא בשר כבש לא כשר, החברות נאלצות לערוך הכשרה עוד לפני הובלת הבשר לישראל



>> חברות ליבוא בשר דורשות מאגף המכס שלא להכליל את הוצאות ההכשרה והשחיטה של בשר כבש המיובא מדרום אמריקה, אלא רק את מחיר הבשר עצמו.

החברות מאסטרפוד, חוגר קר-פרי ומזונות מגלד חברה ליבוא וליצוא עוסקות, בין השאר, ביבוא בשר כבש מדרום אמריקה. לפי צו תעריף המכס, על יבוא בשר כבש מדרום אמריקה מוטל מכס של 50%.



חוק הבשר ומוצריו קובע כי אסור ליבא בשר כבש שאינו כשר. בשל כך פעלו החברות להכשיר את הבשר עוד לפני ההובלה לישראל. החברות, נטען, שכרו עובדי הרבנות הראשית ושלחו אותם למפעל בדרום אמריקה כדי לפקח על הייצור. התשלום לעובדי הרבנות נעשה בנפרד מהתשלום עבור הבשר. בסוף 2007 גילו במכס כי החברות לא הכלילו את עלויות ההכשרה ושחיטת הכבשים לצורכי המכס, ולא שילמו מכס של 50% כנדרש ב-2003-2007.



עורכי הדין אביגדור דורות ועומר וגנר ממשרד שדות ושות', המייצגים את החברות, דרשו בתביעה שהוגשה בשבוע שעבר לבית משפט השלום בתל אביב שבית המשפט יורה למדינה שלא להכליל את הוצאות הכשרתו ושחיטתו של הבשר בחישוב ערך הבשר המיובא.



מרשות המסים נמסר כי עמדתה העקרונית, לפיה יש להוסיף עלויות שחיטה וכשרות לערך העסקה לצורך מיסי יבוא, תוגש במסגרת הדיון בתביעה. (ת.א. 50222/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully