וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו קופל: יש לחברה עודף מקורות על התחיבויות של 660 מיליון ש'

TheMarker

12.11.2008 / 8:03

הבהרה



חברת הליסינג התפעולי ניו קופל מבהירה שיש לה עודף משמעותי של 660 מיליון שקל בתזרים המזומנים מול החובות הבנקאיים והחוץ בנקאיים שייפרעו בשנה הקרובה, ובניגוד למה שצוין בכתבה "מחסור במזומנים חונק את חברות הליסינג" שפורסמה אתמול.

עודף התזרים מורכב מתזרים תפעולי (Ebitda) של 1.164 מיליארד שקל ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2008, ומתמורה של 950 מיליון שקל ממכירת כלי רכב.



ניו קופל מציינת שהחוב הבנקאי והחוץ-בנקאי שייפרע בשנה הקרובה בניכוי מזומנים, פיקדונות לזמן קצר ונכסים פיננסיים שמוצגים בשווים ההוגן ונכללים ברכוש השוטף של החברה, הוא 1.453 מיליארד שקל נכון לסוף יוני 2008.



לדברי החברה התזרים התפעולי (Ebitda) לששת החודשים הראשונים של 2008 הסתכם ב-594 מיליון שקל כשהתמורה ממכירת כלי רכב ורכוש קבוע הסתכמה ב-480 מיליון שקל, כך שהתזרים התפעולי בצירוף התמורה ממכירת כלי רכב ורכוש קבוע בששת החודשים הראשונים של 2008 הסתכם ב-1.074 מיליארד שקל.



בנוסף אומרת החברה כי על בסיס המשכיות לינארית של התוצאות הכספיות לפי חישוב שנתי, עודף התזרים התפעולי בניכוי פרעון החוב נטו ובתוספת התמורה ממכירת כלי רכב יסתכם בעודף של 670 מיליון שקל.



ניו קופל מדגישה שבנוסף לתזרים התפעולי תשמש גם התמורה ממכירת כלי רכב או חלקה כמקור לפרעון החוב הבנקאי והחוץ בנקאי שלה. ניו קופל מציינת שצי כלי הרכב לאחר מיזוג פעילות ההשכרה של קבוצת שלמה מונה 60 אלף כלי רכב.



לדברי החברה היא החליטה לבצע פרעון מוקדם של 4 סדרות אג"ח פרטיות בהיקף של 40 מיליון שקל שאותם גייסה בשנתיים וחצי לאור צבירת עודפים ורווחי הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully