וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש ב-Gmail: צ'אט קולי ושיחות וידיאו מתוך הדפדפן

אורי ברקוביץ' ואור הירשאוגה

12.11.2008 / 8:03



>> שירות המייל של גוגל, Gmail, זכה הלילה לשדרוג משמעותי: לשירות הצ'אט המובנה בחשבון המייל נוספה האפשרות לקיים שיחות קוליות ושיחות וידיאו מתוך הדפדפן. השירות, שייהפך בהדרגה לזמין לכל הגולשים, הושק ב-53 שפות, בהן עברית.

השירות משולב בצ'אט הקיים. כדי לקיים וידיאו-צ'אט או שיחה קולית יש להקליק על Start voice chat או Start video chat ולהתחיל לשוחח. בניגוד לצ'אט המובנה, כדי ליהנות מהשירות החדש יש קודם כל להתקין תוכנה קטנה, פלאג-אין, לדפדפן.



נוסף לתוכנת סקייפ, המתמחה בשיחות באינטרנט, החלו בשנים האחרונות כל תוכנות המסרים המיידיים - בהן לייב מסנג'ר ויאהו מסנג'ר - לכלול אפשרות לקיים וידיאו-צ'אט. עם זאת, שילוב יכולות קול ווידיאו בדפדפן באמצעות ג'ימייל עשוי למשוך משתמשים רבים, שלא טרחו קודם לכן לקיים שיחות וידיאו ושיחות קוליות.



סרז' לה-שאפל, מנהל המוצר מצוות הפיתוח של גוגל בשוודיה, סיפר ל-TheMarker IT כי התוסף עושה שימוש במקודדים מיוחדים המאפשרים העברה של איכויות קול ווידיאו גבוהות במיוחד. "יצרנו רמת עיכוב (latency) נמוכה במיוחד בהעברה של הקול והווידיאו, ועשינו מאמצים כדי שהשירות יתאים לסביבות ארגוניות ופרטיות שמשתמשות בהגנות כמו פיירוול", אמר. לה-שאפל הוסיף כי השירות נועד לסביבת חלונות ומק, ולא למכשירים סלולריים. לדבריו, הפיתוח היה "אתגר טכנולוגי ניכר", שהצוות עבד עליו במשך יותר משנה. האתגר העיקרי היה לאפשר העברת וידיאו וקול ברמה גבוהה, ולהתאים את השירות ל53- שפות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully