וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד הארצי לעבודה הורה להחזיר לתפקידה בכירה במשרד התמ"ת שנחשדה בגניבת מוצרים מסופרמרקט

מאת חיים ביאור

12.11.2008 / 8:03



>> בית הדין הארצי לעבודה קבע באחרונה כי יעל חן, שהועסקה במשרד התמ"ת כסגנית מרכזת סחר פנים במחוז דרום ונחשדה בביצוע גניבה, תוחזר לתפקידה המקורי ותקבל פיצוי על עוגמת נפש.

מפסק הדין של השופטים עמירם רבינוביץ, נילי ארד ורונית רוזנפלד, עולה כי חן הועסקה בתמ"ת מאז 80', ובתפקידה האחרון עסקה ביזום ביקורת על בתי עסק. ביולי 99' היא נתפסה ביציאה מסופרמקט בבאר שבע עם מצרכים בשווי 288 שקל, שבעבורם לא שילמה. חן הודתה בחקירתה בגניבה. לאחר מכן טענה כי לנוכח הלחץ שבו היתה נתונה, היתה מודה גם ברצח.



כעבור חודש נסגר תיק המשטרה בעניינה מחוסר עניין לציבור. ואולם כשלוש שנים לאחר הגניבה, החליטה הנהלת התמ"ת להעביר את חן לתפקיד אחר, בלתי מוגדר ונעדר תקן. עקב העברתה מתפקידה הגישה חן לבית הדין האזורי בבאר שבע תביעה לסעד הצהרתי, לפיו יש להשיבה לתפקידה המקורי. ביה"ד האזורי נענה לבקשתה ודחה את טענת המדינה לפיה הוכח אירוע הגניבה. ביה"ד ציין שהעברת העובדת מהתפקיד ושלילת סמכויותיה בוצעו זמן רב לאחר התרחשות אירוע הגניבה לכאורה.



המדינה עירערה על פסיקת בית הדין האזורי בפני בית הדין הארצי לעבודה, וטענה כי חן הועברה לתפקיד אחר כמעשה מינהלי ובהסכמתה, בשל כשלים בתפקודה. השופטים דחו את הטענה ומתחו ביקורת על התנהלותה של המדינה. הם קבעו שהמדינה הפרה, כמעסיק, את חובת ההגינות ותום הלב כלפי העובדת. "יש טעם לפגם, עד כדי פגיעה באינטרס הציבורי, בהעברת העובדת מהתפקיד שאליו נבחרה במכרז, לתפקיד ללא תקן, ללא סמכויות מוגדרות, ריק מתוכן ובניגוד לכל כללי המינהל התקין", אמרו השופטים.



השופטים גם ייחסו חומרה יתרה לכך שהמדינה הכניסה לתיקה האישי של העובדת חוות דעת שכללה הערכה שלילית על תפקודה. הם קבעו שחוות הדעת נעשתה בחוסר סמכות והורו על הוצאתה מהתיק. לפיכך, הם פסקו כי בנוסף להחזרתה לתפקידה המקורי, תקבל חן פיצוי בסך 20 אלף שקל בגין עוגמת נפש. חן יוצגה על ידי עו"ד עינת קנפו-לוי. (עע 000419)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully