וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מותר לחמם מזון בכלי פלסטיק במיקרוגל? איש לא מוכן להתחייב

מאת רוני לינדר-גנץ

12.11.2008 / 8:03

אזהרה מחימום בכלי פלסטיק במיקרוגל העוברת ברשת התגלתה כמתיחה, אך חשפה כי משרד הבריאות לא יודע מה להמליץ לציבור



>> מצגת מפחידה למדי עוברת ברשת בימים האחרונים, ומזהירה מפני הסכנה שבחימום בכלי פלסטיק במיקרוגל. לפי המצגת, המרכז הרפואי היוקרתי ג'ונס הופקינס מזהיר מפני חימום מזון - ובעיקר מזון המכיל שומן - בכלי פלסטיק או בכלי המכוסה בניילון נצמד במיקרוגל. זאת משום שחומר מסרטן בשם דיוקסין עלול להשתחרר לתוך המזון.

בדיקה מעמיקה של המצגת מעלה כי מדובר באגדה אורבנית ישנה - מתיחה מתחילת העשור, שחוזרת לרשת מדי כמה שנים, ומצליחה לייצר מהומה בכל פעם מחדש. ואולם השאלות שהתעוררו בעקבות המצגת עדיין מטרידות: האם בטוח לחמם מזון בכלי פלסטיק במיקרוגל, ומה ההמלצות בנוגע לכך?



באופן מפתיע, למשרד הבריאות בישראל אין תשובה חד-משמעית לשאלות אלה. "ההמלצות לא פורסמו על ידי גוף רשמי כלשהו", נמסר מהמשרד בתשובה לשאלתנו. "יש בעולם חילוקי דעות וגישות שונות בעניינים אלה, והמשרד עוקב אחר הנעשה בעולם".



במלים אחרות, אף אחד לא יודע לומר בוודאות אם החימום בכלי פלסטיק במיקרוגל בטוח או מסוכן, אף שהמכשיר נהפך לחלק אינטגרלי ברבים מהבתים בעשורים האחרונים.



במרכז הרפואי הדסה מספרים כי מחקר שנערך בבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד, קבע כי בכל חימום מזון גדל הסיכון שישתחררו מהכלי כימיקלים, במיוחד כשהמזון מכיל שומן. חומרים אלה משתחררים בעיקר מאריזות פלסטיק, ניילון נצמד, כלי פלסטיק שאינם מיועדים לחימום ואפילו קשים לשתייה.



לאור זאת, ממליצים החוקרים להשתמש רק בכלי פלסטיק המיועדים לחימום אוכל במיקרוגל, ולא בכלי פלסטיק אחרים. עוד הם קובעים כי הכלים המועדפים לחימום במיקרוגל הם אלה העשויים מפיירקס או מקרמיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully