וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת קלינטק ישראלית תמוזג לתוך חברה קנדית לפי שווי של 8.3 מיליון דולר

מאת פז וייסמן

12.11.2008 / 8:03

חברת 3GSolar מפתחת פאנלים סולאריים ליצירת אנרגיה חלופית. פס הייצור הראשון יתחיל לפעול כנראה ב-2010



>> חברת 3GSolar הירושלמית, יצרנית פאנלים להפקה של אנרגיה פוטו-וולטאית, חתמה על מסמך הבנות למיזוגה לתוך חברת ווסטה קפיטל (Vesta Capital) הקנדית. החברה הקנדית צפויה לשנות את שמה ל-3GSolar לאחר תהליך המיזוג, כך שהחברה הישראלית תיהפך לחברה קנדית, בתהליך הדומה לכניסה של חברה פרטית לתוך שלד בורסאי. העסקה תיעשה תמורת החלפת מניות.

המפתחת ווסטה מעריכה את שווי החברה הישראלית ב-10 מיליון דולר קנדיים - 8.3 מיליון דולר אמריקאי. הידיעה על העסקה פורסמה בראשונה ב-MarketWatch של העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



3GSolar מייצרת פאנלים סולאריים הממירים אור שמש ישירות לחשמל בטכנולוגיית Dye Cell. פאנלים סולאריים מיוצרים לרוב מסיליקון, אך מאחר שתעשיות רבות משתמשות בו, הביקוש לסיליקון רב והמחיר גבוה. בשנות ה-70 הומצאה טכנולוגיה להפקת חשמל בתאים סולאריים המדמה את תהליך הפוטוסינתזה הנעשה בצמחים - ה-Dye Cell. תאי Dye נותנים פתרון עלות-תועלת גבוהה ביחס לתאים סולאריים מבוססי סיליקון.



החברה, שנוסדה ב-2003, גייסה עד כה 5 מיליון דולר מקרן 21 ונצ'רס והמדען הראשי. היא עוד לא מוכרת את מוצריה.



ד"ר יונתן גולדשטיין, מייסד החברה, אמר ל-TheMarker: "תאי שמש פוטו-וולטאים המבוססים על סיליקון יקרים יותר עקב גבישי הסיליקון. לעומת זאת, בתאי Dye יש חומר זול מאוד, המצוי גם במשחות שיניים. 3GSolar הצליחה ליצור תאי Dye שמגיעים לרמת יעילות בהמרת אור לחשמל של 7%, בעוד שתאים המבוססים סיליקון מגיעים ל-10%. ואולם, המחיר של קילו-וואט חשמל המופק בשעות השיא בתאים מבוססי סיליקון הוא 3 דולרים, בעוד שעלות אותו קילו-וואט בתאי Dye הוא 1.4 דולרים, ומכאן מגיע היתרון של החברה". לדעתו של גולדשטיין, ניתן אף להוריד את העלות אל מתחת לדולר.



איתן הלר, סגן נשיא פיתוח עסקי בחברה אמר כי "החברה מתכוונת להקים מפעל להפקת פאנלים בהספק של 8 מגה-וואט בעלות של 10 מיליון דולר בלבד. כמו כן יש לחברה מתקן פיילוט לייצור חצי-אוטומטי של פאנלים בירושלים. אנו מקווים שפס הייצור הראשון יתחיל לפעול ב-2010 ומתכוונים להקים פסי ייצור בהודו ובסנגל, שם אף יוקמו הפרויקטים שלנו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully