וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרמון לבית המשפט: יש למנוע מחברת החשמל לצאת למכרז חדש

מאת שמרית סלע ועדי דברת

12.11.2008 / 8:03

בבקשה לצו מניעה שהגיש זרמון נטען כי חברת החשמל לא יכולה לצאת למכרז עם משרד פרסום אחר, משום שלא מימשה את ההשקעות שעליהן התחייבה; מקורות בחברת החשמל: זרמון לא הצליח לעמוד במחירי רכישת המדיה



>> בית המשפט ייאלץ שוב להכריע במאבק בין זרמון גולדמן לחברת החשמל: אתמול הגיש זרמון גולדמן בקשה לצו מניעה נגד חברת החשמל, במטרה למנוע מהם לצאת למכרז חדש על תקציב הפרסום של החברה. בבקשה נכתב כי חברת החשמל לא יכולה לגשת למכרז חדש עד שתממש את הסכומים שעליהם התחייבה בעבר.

לפני שנה פירסמה חברת החשמל את המכרז על תקציב הפרסום שלה ואולצה על ידי בית המשפט להתקשר עם זרמון גולדמן - זאת, לאחר שבית המשפט קבע כי זרמון גולדמן הוא הזוכה האמיתי במכרז ולא מקאן ארקסון, שהוכרז כזוכה על ידי חברת החשמל.



היקף התקציב השנתי שנקבה חברת החשמל במכרז היה 7 מיליון דולר. ואולם בפועל, פירסמה החברה מתחילת ההתקשרות עם זרמון בהיקף של 2 מיליון דולר בלבד (מחירים ריאליים, לפי יפעת בקרת פרסום). החוזה בין חברת החשמל לזרמון גולדמן הוא לשנה עם שתי אופציות להארכה בנות שנה כל אחת.



מקורות בחברת החשמל טוענים כי ההחלטה לצאת למכרז ולא להאריך את ההסכם עם תום השנה נובעת מכך שזרמון גולדמן מתקשה לעמוד במחירי רכישת המדיה שעליהם התחייב במכרז. אילון זרמון, מבעלי זרמון גולדמן, טוען מנגד כי "במבחן התוצאה נתנו את המחירים הטובים במשק ואת כל התנאים שהתחייבנו עליהם, ולמעלה מכך. לחברת חשמל היה פשוט קשה לבלוע את החלטת בית המשפט. במהלך ההתקשרות הם לא ביקשו מאתנו אף עבודה קריאטיווית ולא מימשו אפילו 40% מהתקציב שעליו התחייבו במכרז. במדינת חוק דבר כזה לא יעלה על הדעת, וכמו שבעבר בית המשפט פסק שחברת החשמל אינה ממלכה פרטית של כמה אנשים, אלא גוף ציבורי לאומי, אנו נאלצים לבקש מבית המשפט שוב שיבהיר נקודה זו".



לדברי זרמון, "חברת החשמל מנסה לצאת מההסכם עם זרמון גולדמן בתירוץ לא מוצדק, וזה נראה כמו ניסיון אמבוש של מספר קטן של אנשים שיש להם אינטרסים מנוגדים לאינטרסים של חברת החשמל עצמה. מרגע שהתקשרה לזרמון גולדמן חסכה החברה באופן ניכר בעלויות המדיה ובכספי הציבור".



בדבריו מתכוון זרמון להתקשרות של חברת החשמל עם משרד הפרסום אדלר חומסקי שטיפל בתקציב הפרסום של חברת החשמל מ-2001 עד לפני כשנה. התקשרות זו ספגה ביקורות קשות עקב הארכתה שלוש פעמים ללא מכרז. הפורום למען ארץ ישראל אף פנה בזמנו למבקר המדינה וביקש ממנו לבחון את חוקיות ההתקשרות. מבדיקה שערך אז היועץ המשפטי של חברת החשמל עלה כי ההתקשרות עם המשרד ב-2001 נעשתה באופן תקין, וכך גם שלוש הארכות החוזה בשנים האחרונות. ואולם, חוות הדעת המשפטית מטעם חברת החשמל קבעה כי החברה תתקשה להוציא לפועל הארכה רביעית ללא מכרז.



הדיון בצו המניעה נקבע ל-10 בדצמבר במעמד שני הצדדים. מחברת החשמל נמסר בתגובה: "היות והנושא נמצא בדיון בבית משפטי החברה מנועה מלהגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully