וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר אילץ את אמריקן אקספרס ליהפך לחברת אחזקות בנקאית

רויטרס

12.11.2008 / 8:03

החברה קיבלה את אישור הבנק הפדרלי למהלך, שנועד להקטין את הוצאותיה ולאפשר לה גישה למימון ועירבונות ממשלתיים



>> אמריקן אקספרס הודיעה כי קיבלה את אישור הבנק הפדרלי ליהפך לחברת אחזקות בנקאית, בצעד שיסייע לה להקטין את עלויות המימון ויאפשר לה גישה גדולה יותר למימון ממשלתי.



אמריקן אקספרס היא ספקית כרטיסי האשראי הרביעית בגודלה בארה"ב. החברה משלמת עתה מחיר על כך שהציעה אשראי גדול יותר ללקוחות רבים גם לאחר תחילתו של משבר הדיור ב-2007. עתה גדל והולך מספרם של הלקוחות שאינם פורעים את חובם כלפיה. קשייה מתגברים בעקבות התייקרות מקורות המימון בשל מחנק האשראי והשבתתה הכמעט מוחלטת של הפעילות בשוקי האג"ח.

המשקיעים חוששים שחברות פיננסיות שמלוות כסף ולוות בעצמן כסף בעיקר בשוקי האג"ח יתקשו לשרוד. גולדמן סאקס ומורגן סטנלי נהפכו שניהם לחברות בנקאיות בספטמבר, מסיבות דומות.



בתור חברת אחזקות בנקאית תוכל אמריקן אקספרס להנפיק אג"ח שמובטחות על ידי הממשלה עד יוני 2012, ולקבל סיוע מקרן TARP הממשלתית, שהיקפה 700 מיליארד דולר, המשקיעה ישירות בבנקים, בחברות ביטוח ובחברות פיננסיות אחרות. אמריקן תוכל גם לקנות בנקים בקלות רבה יותר, ולקבל פיקדונות מצרכנים וחברות, שהם מקור זול למימון.



"בהתחשב בתנודתיות בשווקים הפיננסיים, אנו רוצים להיות ממוקמים בצורה הטובה ביותר כדי להפיק תועלת מתוכניות שונות של הממשל הפדרלי", אמר קנת שנו, יו"ר ומנכ"ל אמריקן אקספרס. "תחת פיקוח של הבנק הפדרלי תהיה לנו גישה גדולה יותר להון המוצע".



ואולם המשקיעים הזהירו כי הפיכתה לבנק לא תפתור את כל בעיותיה של אמריקן אקספרס. לדברי בלייק האוולס, מנהל מחקר מניות בבקר קפיטל, "יש תחרות גדולה על פיקדונות עכשיו, והתמחור שלהם גבוה".



עלויות המימון של אמריקן אקספרס ביחס לריבית השוק עלו באופן דרמטי מתחילת השנה. החברה משלמת ריבית גבוהה ב-1.65% מריבית הליבור החודשית (נכון ליום שני - 3.75%) כדי לממן את עצמה, לעומת 0.2%-0.4% יותר מהליבור החודשית בשנים האחרונות.



שיעור שמיטת החובות של לקוחות כרטיסי האשראי בארה"ב כמעט הוכפל ברבעון השלישי של 2008 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "צרכנים מובטלים הם אתגר גדול", אמר אנטון שוץ, סמנכ"ל השקעות במנדון קפיטל.



לאמריקן אקספרס יש כבר שתי חברות בנות בנקאיות: אמריקן אקספרס סנטוריון בנק - בנק תעשייתי ביוטה, ואמריקן אקספרס FSB בנק - בנק לחיסכון פדרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully