וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולם רוצים להיות אובמה"

מאת אמיתי זיו

12.11.2008 / 8:03

מוקד הטלפוניה וה-SMS של טלכלל סער אתמול - מאות מוקדנים ליוו 12 מועמדים שהתמודדו בבחירות המוניציפליות ודאגו להפיץ הודעות SMS כדי להמריץ בוחרים פוטנציאליים להצביע



>> "פתאום כולם רוצים להיות אובמה, שאומרים עליו שהוא ניצח בבחירות בזכות האינטרנט וה-SMS. המערכת שבה אובמה השתמש בבחירות היתה אצלנו כבר לפני שלוש שנים. טוב, ישראל היא מדינה משופעת במערכות בחירות" - כך אומר יואב בן-יקר, מנכ"ל קבוצת טלכלל.



זה לא יום רגיל עבור טלכלל, שפעילה בתחום מוקדי השירות ושירות ה-SMS. לרגל הבחירות המוניציפאליות נהפכו משרדי החברה למטה של לא פחות מתריסר מפלגות שונות מרחבי ישראל. "מערכת בחירות זו שווה לנו מיליוני דולרים - לא רק על היום, אלא על תהליך של סקרים שאנו מבצעים כבר שלושה חודשים, כשהשיא הוא היום", אומר בן-יקר. "לפני כמה שנים לא אהבתי לעשות מערכות בחירות כי זה היה כאב ראש, אבל היום אני לא מוכר רק כוח אדם וטלפנים, אלא בעיקר טכנולוגיה - ולכן גם הרווח גדול. אנחנו ב-100% תפוסה והיו מועמדים שאמרתי להם לא. למועמד אחד העלות היא מאות אלפי שקלים, וזה משתנה לפי השירותים שהוא צריך".

הטכנולוגיה שבן-יקר מדבר אליה בהחלט מרשימה: הכל מתחיל בסקרים שמבצעים המוקדנים של טלכלל לפני הבחירות: "אנחנו בונים מאגר מידע למועמד שיש בו רשימה של בז"בים", הוא מסביר.



מה זה בז"בים?



"בעלי זכות בחירה. ליד כל בז"ב רשומים פרטי התקשורת שלו - קלפי, גיל וכל פילוח אחר שהמועמד מבקש. באמצעות הסקר אנחנו גם יודעים מה תחומי העניין של האדם, כמו ספורט או איכות הסביבה והמועמד יכול ליצור פנייה למצביע לפני יום הבחירות. בסוף אפשר להגיד על כל מצביע אם הוא תומך, מתנדנד או מתנגד, כשהמטרה שלנו ביום הבחירות היא לתמרץ את התומכים והמתנדנדים. אנחנו כמובן לא פונים אל המתנגדים. ידוע שיש חשיבות אדירה להתארגנות ביום הבחירות. באיפיון המערכת שלנו היו שותפים אנשים כמו ליאור חורב ואייל ארד".



מה צפוי לקרות פה?



"יש לכל מועמד אדם ליד כל קלפי, הוא גם מזהה את המצביעים של המועמד וגם מקבל כל חצי שעה מתוך הקלפי את הרשימה של מי שכבר הצביע. הוא מדווח למערכת שלנו ב-SMS ואותם אנשים שכבר הצביעו לא מקבלים SMS תמרוץ או שיחת תמרוץ".



בן-יקר הדגים את התהליך והעלה נתונים של קלפי אקראית בעיר פלונית. נכון לשעה 10:00 בבוקר באותה עיר יש סך של 151 אלף בז"בים, 3,776 כבר הצביעו - שהם 2.4% מבעלי הזכות. למועמד שהוא לקוח של טלכלל הצביעו כבר 631 בוחרים, שהם 4.7% ממי שהוגדר כתומך המועמד. "זה נתון טוב עבור המועמד, שאחוז ההצבעה עבורו גבוה מאחוז ההצבעה הכללי והמערכת נותנת תמונה טובה של השטח", אמר בן-יקר.



עוד אמר בן-יקר כי "כשהיו הפריימריז של קדימה, מופז היה לקוח שלנו. בניגוד לכל ההערכות שלבני תיקח בהליכה אנחנו ידענו פה שהקרב צמוד, ובסוף ההפרש היה של 1%. יש עוד יכולות למערכת, למשל שהיא יכולה להורות לטלפנים להתקשר בבוקר רק למי שמוגדר גמלאי, אבל לא להתקשר לגמלאי בין 14:00 ל-16:00 אחר הצהריים. אפשר גם לראות אילו קלפיות חלשות ולהגדיר כלל, למשל 'אם עד 13:00 בצהריים שיעור ההצבעה בקלפי X לא מגיע ל-10%, אז להוציא SMS תמריץ לכל הבז"בים של אותה קלפי'". אתמול בבוקר העריך בן-יקר שעד סוף היום יצאו ממשרדי טלכלל כמיליון הודעות SMS.



מתכוננים לפברואר



טלפני טלכלל קיבלו חולצות של המועמדים שעבורם הם עובדים, ועל דלת החדרים רשומים שמות הערים. אפילו המחסן הוסב למטה פעולה. באשר ללקוחות הרגילים של טלכלל - חברות שנעזרות במוקד השירות של החברה ביום-יום, מתברר שבן-יקר פשוט שלח את העובדים הרגילים ליום חופש על חשבונו. עוד בהיערכות המיוחדת ליום הבחירות: גנרטור למקרה של הפסקת חשמל, אל-פסק ומרכזיה כפולה כגיבוי.



טלכלל מבינה משהו ב-SMS. עם כל הכבוד לבחירות המוניציפאליות, החברה מעורבת בבחירות חשובות הרבה יותר: ההצבעות בתוכנית "הישרדות". בתוכנית האחרונה, למשל, ניהלה החברה 400 אלף הצבעות בערב אחד, עם שיא של 20 אלף הצבעות בדקה ו-600 הצבעות בשנייה (נעם טור, מתברר, קיבל 68% מהקולות). מבחינת טלכלל, יום הבחירות הוא הכנה לקראת הבחירות הכלליות בפברואר 2009. "יש לנו כבר מועמד מובטח אחד כלקוח. בבחירות הכלליות יבואו לידי ביטוי עוד יכולות טכנולוגיות כמו שליחת סרטון וידיאו בסלולר, בו קורא המועמד לבוחר בו ומעודד אותו ללכת ולהצביע".



ההכנסות של טלכלל ב-2005 הסתכמו ב-40 מיליון שקל. ב-2006 הם האמירו ל-54 מיליון שקל, את 2007 סיימה החברה בהכנסות של 76 מיליון שקל וההערכה בחברה היא להכנסות של 95 מיליון שקל ב-2008. הרווח הנקי של החברה ב-2006 הסתכם ב-2.8 מיליון שקל, ועלה ל-5 מיליון ב-2007. ההערכה היא לרווח של 8.2 מיליון שקל ב-2008. בעלי המניות בחברה הם יוסי אורבך (יו"ר הדירקטוריון), עודד מוזס, קבוצת קישובים ויואב בן-יקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully