וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו טיוב למתחילים

מאת גיא גרימלנד

12.11.2008 / 8:03

היזם ירון אילן הקים את Totlol - אתר סרטוני וידיאו לפעוטות - משום שחשש לחשוף את בנו הקטן לתכנים ביו טיוב. אלפי הסרטונים עברו סינון על ידי קהילת הורים, והאתר כבר רשם מיליוני צפיות



>> יו טיוב הוא אתר נהדר, אבל הוא לא ממש פונה לקהל יעד של תינוקות וילדים רכים בשנים. ירון (רון) אילן, מתכנת ישראלי לשעבר שחי בקנדה, מצא פתרון מעניין: הוא הקים אתר שניתן לכנות אותו יו טיוב לתינוקות ולילדים.



"מהרגע שהבן שלי התחיל לזחול, הוא היה מופיע לי ליד המחשב ודורש תשומת לב. התחלתי לחפש עבורו משהו מעניין לראות ביו טיוב - והבנתי שיו טיוב הוא אולי אתר מושלם לבני נוער ולמתכנתים משועממים, אבל הוא ממש לא מתאים לדרישות הספציפיות של הורים וילדיהם", מסביר אילן. "הערכתי שאני יכול לפתח משהו שיקל להרבה הורים את החיים, אבל לקח לי כמעט שנה עד שמצאתי את הזמן לעבוד על האתר, לאחר שהבת שלי גדלה מעט. יו טיוב בדיוק יצאו עם עדכון משמעותי לממשק המפתחים שלהם, מה שאיפשר לממש באופן נוח כמה מהרעיונות שהיו לי".

אז מה בדיוק יש ב-Totlol? בראש ובראשונה, סרטוני וידיאו מגוונים המתאימים לקבוצות גיל שונות ומחולקים לפי נושאים. כל הסרטים שמופיעים ב-Totlol עברו סינון על ידי קהילת ההורים באתר. אילן מגדיר את Totlol כאתר וידיאו לילדים, המבוסס על השתתפות קהילתית ומונע על ידי יו טיוב.



"נכון להיום, יש באתר מעל 5,000 סרטונים שעברו סריקה על ידי הקהילה, כולל לא מעט סרטונים בעברית, בזכות מודל ההשתתפות", אומר אילן. "מגוון הסרטונים ממשיך לגדול כל הזמן. מספר הצפיות בסרטונים עומד על כמה מיליונים, והאתר זכה לציון לשבח מגוגל ומיו טיוב".



הרישום לאתר פשוט וקצר. לאחר הרישום, תוכלו לשנות את העדפות התוכן שאתם רוצים שיוצג לכם. תוכלו לקבוע איזה תוכן המתאים לקבוצת גיל תרצו שהאתר יציף. התוכן שבחרתם יופיע בהבלטה במהלך הגלישה שלכם באתר. אפשר גם לבחור סרטונים לפי השפה המועדפת. האתר תומך בעברית, ואם תבחרו בה, יופיעו בו יותר קטעי וידיאו בעברית. להורים יש אפשרות לחסום תכנים מסוימים, למשל, סרטוני וידיאו שקיבלו דירוג של פחות מכוכב אחד מקהילת ההורים באתר.



רשת חברתית של הורים



ל-Totlol יש מאפיינים של רשת חברתית. אפשר לצרף הורים אחרים כחברים ולצפות בקטעי וידיאו ששלחו לאתר או שסימנו כמועדפים. אפשר גם לשלוח מסרים פרטיים בין חברים.



Toltol מאפשר לסנן ולבחור באילו קטעי וידיאו לצפות. האתר נשען על קטעי וידיאו שהועלו ביו טיוב ולכן כולל מגוון רחב של סרטונים. למשל, קטעי וידיאו של בובות, חיות, ריקודים או שירים - ויש עוד הרבה.



אחת הביקורות שהופנו כלפי האתר היא שההורה צריך לבוא כל כמה דקות למחשב כדי להפעיל קטע וידיאו חדש, משום שהתינוק או הפעוט לא יכול או לא יודע לעשות זאת בעצמו. הפתרון לכך הוא מדור אוספים (Collection) שיש באתר, שבו קטעי וידיאו הנוגעים לנושא מסוים שאפשר להציגם ברצף. כך יכולים ההורים לא לחשוש שיסתנן קטע וידיאו לא רצוי לרצף שבו צופים ילדיהם. מודל זה שונה מזה של אתרים לילדים ומתפקדים כ"גן סגור", במסגרתו יש עורכים אנושיים שבוחרים אילו קטעי וידיאו יופיעו באתר. ב-Totlol קהילת ההורים משתמשת ביו טיוב ובמערכת של Totlol כדי להעלות קטעי וידיאו מתאימים ולסנן קטעי וידיאו לא ראויים.



אילן, נשוי ואב לשני ילדים, מתגורר בשנים האחרונות בקליפורניה ובוואנקובר, לסירוגין. הוא בוגר התוכנית הבין תחומית של אוניברסיטת תל-אביב, שם גם סיים לימודי תואר ראשון בסוציולוגיה ותואר שני במינהל עסקים. הוא מפתח אתרי אינטרנט כתחביב וכמקצוע מאמצע שנות ה-90, ועבד בעבר כמנהל השקעות בקרן ההון סיכון ניורון בתל אביב.



"כשכמעט כולם התייאשו מהאינטרנט, יצאתי לדרך עצמאית שהביאה אותי לצד השני של העולם", הוא מספר. אילן מציין שגרסה ראשונה של האתר פורסמה באמצע מאי: "באוגוסט ובאוקטובר הוצאתי שתי גרסות חדשות עם שיפורים משמעותיים. האתר קיבל חשיפה דווקא במדינות שאינן דוברות אנגלית, שהראתה שמדובר בצורך שאינו מוגבל רק לצפון אמריקה".



בנוגע לתוכניות לעתיד ולמודל עסקי, אילן אומר כי לפי נתוני נילסן יש בערך חמישה מיליון ילדים אמריקאים שגילם נמוך מ-11 ומבקרים ביו טיוב בכל חודש - פי ארבעה בערך ממספר הילדים המבקרים באתרים של דיסני. "Totlol מציע לילדים הללו ולהוריהם מוצר משופר שתוכנן במיוחד עבורם. התוכנית לעתיד היא להמשיך ולפתח את האתר, כך שיהיה אתר הווידיאו הטוב ביותר שקיים לילדים ולהוריהם. זו מטרה שנשמעת פשוטה, אבל מציבה לא מעט אתגרים. לגבי מודל עסקי, כרגע האתר נקי מפרסומות ובכוונתי להימנע ככל האפשר מלהפוך אותו לפסטיבל הפרסומות הבלתי נשלט שמאפיין את רוב אתרי הילדים. אני מאמין שאתרים שמעניקים ערך משמעותי לקהל שלהם, הם עצמם בעלי ערך ותימצא עבורם ההזדמנות לממש את הערך הזה, בדרך זו או אחרת".



הורים שבביתם מותקן חיבור בין המחשב לבין הטלוויזיה יוכלו ליהנות אף יותר, שכן כל התכנים יוזרמו מהמחשב לטלוויזיה. האתר בהחלט מהווה חלופה מעניינת לתוכניות טלוויזיה ולתקליטורי די.וי.די לילדים, והכי חשוב - הוא מוצע בחינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully