וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון: לוחות השידור של "רשת" ו"קשת" הם סוד מסחרי

מאת הילה רז

12.11.2008 / 8:03

הזכייניות תבעו לבטל את החלטת הרשות השנייה בעניין



>> תיאורי תוכניות טלוויזיה, לוחות שיבוץ שידורים, טבלאות המפרטות את אחוז ההשקעה בהפקה ורכישת תוכניות מתוך ההכנסות, שהגישו זכייניות ערוץ 2 במסגרת המסמכים למכרז שערכה הרשות השנייה, יוותרו חסויים בהיותם סוד מסחרי של הזכייניות - כך קבע אתמול בית המשפט העליון, תוך שהוא מקבל את ערעור הזכייניות רשת וקשת-נגה, שדרשו מהרשות השנייה שלא לחשוף את המסמכים.

ב-2006 קיבלה הרשות השנייה החלטה לפיה הנספחים לכתבי הזיכיון של רשת וקשת, המרכזים את עיקרי התחייבויותיהן במכרז, ייחשפו בפני הציבור, למעט נתונים בנוגע להיקפי הכנסותיהן והוצאותיהן.



רשת וקשת עתרו לבית המשפט לעניינים מינהליים בעניין החלטת הרשות השנייה. טענתן העיקרית היתה, כי לוחות השיבוץ ותיאורי התוכניות שהעבירו לרשות השנייה במסגרת הצעותיהן למכרז הם בגדר סודות מסחריים מובהקים. ביהמ"ש לעניינים מינהליים דחה את העתירה. על ההחלטה עירעורו הזכיינית לביהמ"ש העליון ודרשו שלא יפורסמו פרטים שיאפשרו למתחרים להעתיק את הרעיונות או יפגעו ביכולת להפתיע את קהל הצופים. הזכייניות טענו כי נגרם להן נזק מסחרי כבד, בין היתר, מאחר ולוחות השיבוץ בצירוף תיאורי התוכניות העיקריות, מהווים את ליבת עסקיהם ותוכניותיהם העסקיות והמקצועיות לעשר שנות המכרז.



השופט יורם דנציגר קיבל את עיקר טיעוניהן של הזכייניות וקבע כי "במקרה זה, בתחרות שבין חופש המידע לבין ההגנה על סוד מסחרי, תקבל ההגנה על הסוד המסחרי משקל גדול יותר, והוא שיכריע את הכף. השופט קבע כי הרשות השנייה לא הצביעה על אינטרס ציבורי קונקרטי, מעבר לערך הגילוי כשלעצמו, שיצדיק את חשיפתם של לוחות השיבוץ. לנוכח ההשקעה הכספית והמקצועית, והערך הכלכלי הרב הגלום בלוחות השיבוץ, פרסומן מראש יאפשר העתקתם על ידי המתחרים", ציין השופט, וקבע כי לוחות השיבוץ זכאים להגנה רחבה מפני גילוי.



לגבי תיאורי התוכניות ציין השופט כי הם כוללים את לב לבם של הסודות המקצועיים של הזכייניות. "גילוי לוחות השיבוץ, יחד עם תיאורי התוכניות הממלאות בתוכן את המשבצות שבלוח השיבוץ, מאפשר למעיין במסמכים אלו (בייחוד כאשר עסקינן באנשי מקצוע) לקבל תמונה מלאה בדבר תוכניותיהן העסקיות של המערערות, ובכך ייפגע ערכן של אלה עד מאוד" כתב השופט.



לגבי טבלאות אחוז ההשקעה ציין השופט כי אין אינטרס ממשי לציבור לעיין בנתונים הכלולים בהן. לדבריו "לצורך כך, די בדו"חות שמפרסמת מדי שנה מועצת הרשות השנייה, בהם מפרטת היא אם המערערות עמדו בהתחייבויותיהן ובכללים שנקבעו, לרבות בעניין שיעור ההוצאות על הפקות מסוגים מסוימים".



את קשת ייצגו בערעור עו"ד רם ז'אן ועו"ד אמיר ונג ממשרד רון גזית, רוטנברג ושות'. את רשת ייצג עורך הדין חגי דורון ממשרד ש. הורוביץ ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully